main content

main content
26/02/202417:02
Servicio de videointerpretación en el PAC de A Coruña.

La Xunta pone en marcha un servicio de videointerpretación para dar atención a las personas sordas en las urgencias sanitarias

  • Estará disponible 24 horas y 365 días al año en el 061, en todos los servicios de urgencias hospitalarias, y en todos los Puntos de Atención Continuada
  • El conselleiro de Sanidad en funciones, Julio García Comesaña, visitó el PAC de la Casa del Mar de A Coruña, uno de los 90 en los que se incorpora este servicio en toda Galicia

La Xunta de Galicia pone en marcha un servicio de videointerpretación para dar atención a las personas sordas en las urgencias sanitarias. Así lo anunció hoy el conselleiro de Sanidad en funciones, Julio García Comesaña, en el transcurso de su visita al PAC de la Casa del Mar de la ciudad herculina, uno de los 90 en los que se incorpora este servicio en toda Galicia. Tal y como detalló el máximo responsable del Sergas, este servicio de videointerpretación estará disponible 24 horas y 365 días al año en el 061, así como en todos los servicios de urgencias hospitalarias, y en todos los puntos de atención continuada.

En el acto de hoy, en el que el conselleiro estuvo acompañado por el presidente de la Federación de Personas Sordas, Iker Sertucha, así como por el director de la Agencia para la Modernización Tecnológica de Galicia (AMTEGA), Julián Cerviño, el titular de la cartera sanitaria remarcó que, con esta medida, la Xunta da cumplimiento a un acuerdo unánime del Parlamento de Galicia con el objeto de poner en marcha este servicio a disposición del colectivo de personas sordas las 24 horas del día en la sanidad pública.

Comesaña recordó que las personas sordas podían acudir a la sanidad pública con intérprete a través del convenio que la Consellería de Política Social tiene con la Federación, por cerca de un millón de euros anuales para financiar ese servicio, pero las visitas urgentes a la sanidad no se pueden programar y solicitar, como exige ese servicio, y muchas veces se producen a horas en las que no es posible contar físicamente con un intérprete.

Al respecto, el conselleiro dijo que su departamento decidió optar por un servicio de videointerpretación, colaborando con quien ya lo había implantado en el ámbito administrativo de la Xunta, como era la AMTEGA. Por lo tanto, la Consellería de Sanidad se suma al acuerdo que este organismo tenía ya con la Federación de Personas Sordas y, dentro de ese convenio, se incluye el servicio que hoy se presentó en la Casa del Mar.

Comunicación entre personal sanitario y enfermo

Comesaña detalló que, a partir de ahora, los servicios de urgencias de los 14 hospitales gallegos y los 90 Puntos de Atención Continuada tendrán instalados en todos sus ordenadores una plataforma que permitirá abrir videoconferencia de un intérprete de lengua de signos que facilite la comunicación entre personal sanitario y paciente. Esta plataforma se conecta con un servicio de videointerpretación del que dispone la Federación, y que funciona 24 horas al día y los 365 días del año.

El conselleiro incidió en que el personal de la Federación estuvo ya realizando visitas a las áreas de urgencias para asesorar a los responsables en el uso de este sistema y, además, Sanidad contó con ellos para preparar el material formativo que se facilitó a los trabajadores de estos servicios para familiarizarse con esta plataforma.

El máximo responsable del Sergas subrayó, asimismo, que el acuerdo incorpora a un técnico de apoyo intérprete de lengua de signos para que esté a disposición del Sergas, con el objeto de coordinar el proyecto y ayudar en las nuevas necesidades de mejoras o de formación que requieran profesionales o pacientes.

Para el conselleiro, se trata de una colaboración muy útil entre la Federación, la Amtega y el Sergas. De este modo, la Federación amplía el uso del servicio de videointerpretación que presta a sus asociados y lo lleva a nuevos servicios públicos; la Amtega avanza en su Estrategia Galicia Digital 2030 para facilitar la accesibilidad de la administración a través de la tecnología; y, por su parte; el Sergas consigue dar un paso más en la universalización de la sanidad pública.

Colectivos con atención especial

El conselleiro de Sanidad remarcó en su intervención que no todas las personas necesitan el mismo tipo de asistencia. Así, hay ciudadanos que requieren de una atención especial, como pueden ser los mayores, los niños y las personas con discapacidad.

Al respecto, uno de los retos de la Estrategia Gallega de Salud es precisamente personalizar la atención sanitaria y adaptarla a las necesidades del enfermo, y el paciente sordo, -prosiguió el conselleiro-, tenía la necesidad de poder acudir a un servicio de urgencias de manera autónoma e independiente, sin necesidad de ir acompañado de un familiar o amigo que tenga que enterarse de todo lo que le ocurre, para trasladárselo al personal.

Por lo tanto, al igual que el Sergas hizo con la plataforma TELEA de seguimiento de pacientes crónicos, o con otros avances, la sanidad pública gallega utiliza la innovación tecnológica para potenciar la autonomía del paciente.

Para finalizar su intervención, Comesaña agradeció a la Federación, a la Amtega y al personal de la Consellería de Sanidad, del Sergas y de la Agencia de Conocimiento en Salud, por poner en marcha los instrumentos jurídicos, los medios técnicos y la formación necesaria para que este proyecto echara a andar. Sin duda, va a ser un instrumento útil y completará el apoyo integral que la Xunta da a las personas sordas a través de las distintas consellerías, con el apoyo fundamental de su Federación, -concluyó el conselleiro-.

26/02/202417:02
Servizo de videointerpretación no PAC da Coruña.

A Xunta pon en marcha un servizo de videointerpretación para dar atención ás persoas xordas nas urxencias sanitarias

  • Estará dispoñible 24 horas e 365 días ao ano no 061, en todos os servizos de urxencias hospitalarias, e en todos os Puntos de Atención Continuada
  • O conselleiro de Sanidade en funcións, Julio García Comesaña, visitou o PAC da Casa do Mar da Coruña, un dos 90 nos que se incorpora este servizo en toda Galicia

A Xunta de Galicia pon en marcha un servizo de videointerpretación para dar atención ás persoas xordas nas urxencias sanitarias. Así o anunciou hoxe o conselleiro de Sanidade en funcións, Julio García Comesaña, no transcurso da súa visita ao PAC da Casa do Mar da cidade herculina, un dos 90 nos que se incorpora este servizo en toda Galicia. Tal e como detallou o máximo responsable do Sergas, este servizo de videointerpretación estará dispoñible 24 horas e 365 días ao ano no 061, así como en todos os servizos de urxencias hospitalarias, e en todos os puntos de atención continuada.

No acto de hoxe, no que o conselleiro estivo acompañado polo presidente da Federación de Persoas Xordas, Iker Sertucha, así como polo director da Axencia para a Modernización Tecnolóxica de Galicia (AMTEGA), Julián Cerviño, o titular da carteira sanitaria remarcou que, con esta medida, a Xunta dá cumprimento a un acordo unánime do Parlamento de Galicia co obxecto de poñer en marcha este servizo a disposición do colectivo de persoas xordas as 24 horas do día na sanidade pública.

Comesaña lembrou que as persoas xordas podían acudir á sanidade pública con intérprete a través do convenio que a Consellería de Política Social ten coa Federación, por preto dun millón de euros anuais para financiar ese servizo, pero as visitas urxentes á sanidade non se poden programar e solicitar, como esixe ese servizo, e moitas veces se producen a horas nas que non é posible contar fisicamente cun intérprete.

Ao respecto, o conselleiro dixo que o seu departamento decidiu optar por un servizo de videointerpretación, colaborando con quen xa o implantara no ámbito administrativo da Xunta, como era a AMTEGA. Polo tanto, a Consellería de Sanidade súmase ao acordo que este organismo tiña xa coa Federación de Persoas Xordas e, dentro dese convenio, inclúese o servizo que hoxe se presentou na Casa do Mar.

Comunicación entre persoal sanitario e doente

Comesaña detallou que, a partir de agora, os servizos de urxencias dos 14 hospitais galegos e os 90 Puntos de Atención Continuada terán instalados en todos os seus ordenadores unha plataforma que permitirá abrir videoconferencia dun intérprete de lingua de signos que facilite a comunicación entre persoal sanitario e paciente. Esta plataforma conéctase cun servizo de videointerpretación do que dispón a Federación, e que funciona 24 horas ao día e os 365 días do ano.

O conselleiro incidiu en que o persoal da Federación estivo xa realizando visitas ás áreas de urxencias para asesorar aos responsables no uso deste sistema e, ademais, Sanidade contou con eles para preparar o material formativo que se facilitou aos traballadores destes servizos para familiarizarse con esta plataforma.

O máximo responsable do Sergas subliñou, así mesmo, que o acordo incorpora a un técnico de apoio intérprete de lingua de signos para que estea a disposición do Sergas, co obxecto de coordinar o proxecto e axudar nas novas necesidades de melloras ou de formación que requiran profesionais ou pacientes.

Para o conselleiro, trátase dunha colaboración moi útil entre a Federación, a Amtega e o Sergas. Deste xeito, a Federación amplía o uso do servizo de videointerpretación que presta aos seus asociados e o leva a novos servizos públicos; a Amtega avanza na súa Estratexia Galicia Dixital 2030 para facilitar a accesibilidade da administración a través da tecnoloxía; e, pola súa banda; o Sergas consegue dar un paso máis na universalización da sanidade pública.

Colectivos con atención especial

O conselleiro de Sanidade remarcou na súa intervención que non todas as persoas necesitan o mesmo tipo de asistencia. Así, hai cidadáns que requiren dunha atención especial, como poden ser os maiores, os cativos e as persoas con discapacidade.

Ao respecto, un dos retos da Estratexia Galega de Saúde é precisamente personalizar a atención sanitaria e adaptala ás necesidades do doente, e o paciente xordo, -proseguiu o conselleiro-, tiña a necesidade de poder acudir a un servizo de urxencias de xeito autónomo e independente, sen necesidade de ir acompañado dun familiar ou amigo que teña que enterarse de todo o que lle ocorre, para trasladarllo ao persoal.

Polo tanto, do mesmo xeito que o Sergas fixo coa plataforma TELEA de seguimento de pacientes crónicos, ou con outros avances, a sanidade pública galega utiliza a innovación tecnolóxica para potenciar a autonomía do paciente.

Para rematar a súa intervención, Comesaña agradeceu á Federación, á Amtega e ao persoal da Consellería de Sanidade, do Sergas e da Axencia de Coñecemento en Saúde, por poñer en marcha os instrumentos xurídicos, os medios técnicos e a formación necesaria para que este proxecto botase a andar. Sen dúbida, vai ser un instrumento útil e completará o apoio integral que a Xunta dá ás persoas xordas a través das distintas consellerías, co apoio fundamental da súa Federación, -concluíu o conselleiro-.

09/10/202309:10
Impresora 3D.

Alumnos del aula CeMIT de Ortigueira elaboran material adaptado a personas con discapacidad con impresoras 3D

  • Los objetos elaborados fueron entregados a la Asociación Pro Minusválidos del Ortegal, que trabaja con personas con discapacidad intelectual
  • Esta actividad se enmarca en la formación que ofrece la Red tras la dotación a las aulas de más de 1.300 nuevos dispositivos entre impresoras 3D, kits de robótica, drones o gafas de realidad virtual

Alumnos del aula CeMIT de Ortigueira participaron esta semana en una actividad formativa de tres días en la que elaboraron objetos adaptados a personas con discapacidad con impresión 3D. El material elaborado fue entregado a la Asociación Pro Minusválidos del Ortegal (ASPROMOR), que trabaja con personas con discapacidad intelectual.  

Las personas participantes en esta formación crearon, mediante impresión 3D, diferentes objetos destinados a facilitar las tareas cotidianas de personas con discapacidad intelectual tales como agarrar una cuchara, atar las cordones de los zapatos o extraer la pasta del tubo dentífrico.

El objetivo de estas jornadas, además de la creación de los materiales adaptados, era hacer hincapié en la importancia de formar a la ciudadanía en tecnologías como la impresión 3D y sus posibles aplicaciones, en este caso con un fin social. La impresión 3D facilita la creación, de una manera sencilla, a un coste muy bajo y en un tiempo mínimo, de un material adaptado al que, de otro modo, tanto personas con discapacidad como sus familias tendrían complicado acceder.

Con esta iniciativa se busca que esta experiencia sirva de punto de partida para otras colaboraciones similares con otras asociaciones y localidades gallegas, contando con las capacidades, tanto humanas como técnicas de la Red CeMIT.

Esta formación se enmarca en las actividades que se están desarrollando gracias a la dotación de nuevo material tecnológico a la Red, tras distribución este año de más de 1.300 dispositivos entre impresoras 3D, kits de robótica, drones o gafas de realidad virtual y kits de placas de comunicación y programación.

Sobre ASPROMOR

ASPROMOR es una entidad de acción social fundada en el año 1984, por iniciativa de un grupo de madres y padres con el fin de mejorar la calidad de vida y dar cobertura a las necesidades de apoyo de las personas con discapacidad intelectual. En un inicio su labor se centraba en la población infantil, pero en el año 1990 se crea el Centro Ocupacional ASPROMOR para prestar servicio a personas adultas con discapacidad intelectual.

La Red CeMIT

La Red de Centros para la Modernización y la Inclusión Tecnológica, CeMIT, es una iniciativa impulsada por la Agencia para la Modernización Tecnológica de Galicia que cuenta con la colaboración de 90 ayuntamientos. Está integrada por 96 aulas públicas que ofrecen capacitación digital a toda la sociedad, con especial atención a los colectivos más afectados por la brecha digital.

 

09/10/202309:10
Impresora 3D.

Alumnos da aula CeMIT de Ortigueira elaboran material adaptado a persoas con discapacidade con impresoras 3D

  • Os obxectos elaborados foron entregados á Asociación Pro Minusválidos do Ortegal, que traballa con persoas con discapacidade intelectual
  • Esta actividade enmárcase na formación que ofrece a Rede tras a dotación ás aulas de máis de 1.300 novos dispositivos entre impresoras 3D, kits de robótica, drons ou gafas de realidade virtual

Alumnos da aula CeMIT de Ortigueira participaron esta semana nunha actividade formativa de tres días na que elaboraron obxectos adaptados a persoas con discapacidade con impresión 3D. O material elaborado foi entregado á Asociación Pro Minusválidos do Ortegal (ASPROMOR), que traballa con persoas con discapacidade intelectual.  

As persoas participantes nesta formación crearon, mediante impresión 3D, diferentes obxectos destinados a facilitar as tarefas cotiás de persoas con discapacidade intelectual tales como agarrar unha culler, atar as cordas dos zapatos ou extraer a pasta do tubo dentífrico.

O obxectivo destas xornadas, ademais da creación dos materiais adaptados, era facer fincapé na importancia de formar á cidadanía en tecnoloxías como a impresión 3D e as súas posibles aplicacións, neste caso cun fin social. A impresión 3D facilita a creación, dun xeito sinxelo, a un custe moi baixo e nun tempo mínimo, dun material adaptado ao que, doutro xeito, tanto persoas con discapacidade como as súas familias terían complicado acceder.

Con esta iniciativa búscase que esta experiencia serva de punto de partida para outras colaboracións similares con outras asociacións e localidades galegas, contando coas capacidades, tanto humanas como técnicas, da Rede CeMIT.

Esta formación enmarcase nas actividades que se están a desenvolver grazas á dotación de novo material tecnolóxico á Rede, tras distribución este ano de máis de 1.300 dispositivos entre impresoras 3D, kits de robótica, drons ou gafas de realidade virtual e kits de placas de comunicación e programación.

Sobre ASPROMOR

ASPROMOR é unha entidade de acción social fundada no ano 1984, por iniciativa dun grupo de nais e pais co fin de mellorar a calidade de vida e dar cobertura ás necesidades de apoio das persoas con discapacidade intelectual. Nun inicio a súa labor centrábase na poboación infantil, pero no ano 1990 créase o Centro Ocupacional ASPROMOR para prestar servizo a persoas adultas con discapacidade intelectual.

A Rede CeMIT

A Rede de Centros para a Modernización e a Inclusión Tecnolóxica, CeMIT, é unha iniciativa impulsada pola Axencia para a Modernización Tecnolóxica de Galicia que conta coa colaboración de 90 concellos. Está integrada por 96 aulas públicas que ofrecen capacitación dixital a toda a sociedade, con especial atención aos colectivos máis afectados pola fenda dixital.

 

07/08/202308:08
Cartel de la iniciativa.

FADEMGA ofrece un curso de competencias digitales para personas con discapacidad

El Proyecto de Transformación Digital para la Innovación de FADEMGA Plena Inclusión comienza a dar sus primeros pasos con la organización de un curso destinado a la mejora de las competencias digitales de las personas con discapacidad intelectual y del desarrollo. Las actividades formativas se llevarán a cabo al final del verano.

Esta formación busca capacitar a las personas con discapacidad intelectual en las competencias recogidas en el Marco Digcomp-2-2 así como mejorar su metacognición, autonomía y sociabilidad en el ámbito digital. Unos objetivos que tienen como base la superación de la brecha digital del colectivo. El curso contará con 6 módulos de 10 horas cada uno. Cada módulo contiene actividades que refuerzan lo aprendido así como foros para interactuar con el resto de las personas participantes. Aunque las actividades serán en línea, el alumnado contará con un tutor o tutora que les servirá de apoyo en todo el proceso formativo. FADEMGA aportó un documento PDF en línea con toda la información relativa al curso.

El plazo para el envío de solicitudes finaliza el 15 de septiembre. El período de realización del curso comprenderá los meses de septiembre a diciembre organizados de la siguiente manera:

  • Conocer la plataforma y el curso. Del 18 de septiembre al 24 de octubre .
  • Crear carpetas en Windows, utilizar Writer.... Del 25 de septiembre al 8 de octubre .
  • Trabajar con el navegador de Internet, usar el Google Maps... Del 9 de septiembre al 22 de octubre .
  • Conocer la identidad digital, proteger datos y contraseñas... Del 23 de octubre al 5 de noviembre .
  • Manejo de datos y de las hojas de cálculo. Del 6 de noviembre al 19 de noviembre .
  • Imágenes digitales, derechos de autor, elaborar presentaciones.... Del 20 de noviembre al 3 de diciembre .
  • Proyecto final. Del 4 de diciembre al 17 de diciembre .
07/08/202308:08
Cartel da iniciativa.

FADEMGA achega un curso de competencias dixitais para persoas con discapacidade

O Proxecto de Transformación Dixital para a Innovación de FADEMGA Plena Inclusión comeza a dar os seus primeiros pasos coa organización dun curso destinado á mellora das competencias dixitais das persoas con discapacidade intelectual e do desenvolvemento. As actividades formativas levaranse a cabo ao remate do verán.

Esta formación busca capacitar ás persoas con discapacidade intelectual nas competencias recollidas no Marco Digcomp-2-2 así como mellorar a súa metacognición, autonomía e sociabilidade no eido dixital. Uns obxectivos que teñen como base a superación da fenda dixital do colectivo. O curso contará con 6 módulos de 10 horas cada un. Cada módulo contén actividades que reforzan o aprendido así como foros para interactuar co resto das persoas participantes. Aínda que as actividades serán en liña, o alumnado contará cun titor ou titora que lles servirá de apoio en todo o proceso formativo. FADEMGA achegou un documento PDF en liña con toda a información relativa ao curso.

O prazo para a achega de solicitudes remata o 15 de setembro. O período de realización do curso comprenderá os meses de setembro a decembro organizadas da seguinte maneira:

  • Coñecer a plataforma e o curso. Do 18 de setembro ao 24 de outubro.
  • Crear cartafois en Windows, utilizar Writer.... Do 25 de setembro ao 8 de outubro.
  • Traballar co navegador de Internet, usar o Google Maps... Do 9 de setembro ao 22 de outubro.
  • Coñecer a identidade dixital, protexer datos e contrasinais... Do 23 de outubro ao 5 de novembro.
  • Manexo de datos e das follas de cálculo. Do 6 de novembro ao 19 de novembro.
  • Imaxes dixitais, dereitos de autor, elaborar presentacións.... Do 20 de novembro ao 3 de decembro.
  • Proxecto final. Do 4 de decembro ao 17 de decembro.
16/06/202320:06
Talentos Inclusivos.

La Xunta destaca el éxito de la tercera edición del programa Talentos Inclusivos

El director general de Familia, Infancia y Dinamización Demográfica, Jacobo Rey, y la directora general de Ordenación e Innovación Educativa, Judith Fernández, destacaron hoy el éxito del programa Talentos Inclusivos, impulsado por la Xunta de Galicia en colaboración con la Universidade da Coruña y la Asociación de Padres de personas con Parálisis Cerebral (Aspace). El museo Domus de la ciudad herculina acogió hoy la clausura de la tercera edición de este programa.

Diez centros de enseñanza de Galicia participaron en esta iniciativa que tiene un doble objetivo. Por un lado, acercar y fomentar el uso de las nuevas tecnologías entre la juventud y, por otro, dar a conocer y sensibilizar sobre la realidad de la discapacidad. Las impresoras 3D, los videojuegos o la geolocalización, fueron algunos de los campos en los que trabajó el alumnado en esta edición de Talentos Inclusivos.

16/06/202320:06
Talentos Inclusivos.

A Xunta destaca o éxito da terceira edición do programa Talentos Inclusivos

O director xeral de Familia, Infancia e Dinamización Demográfica, Jacobo Rey, e a directora xeral de Ordenación e Innovación Educativa, Judith Fernández, destacaron hoxe o éxito do programa Talentos Inclusivos, impulsado pola Xunta de Galicia en colaboración coa Universidade da Coruña e a Asociación de Pais de persoas con Parálise Cerebral (Aspace). O museo Domus da cidade herculina acolleu hoxe a clausura da terceira edición deste programa.

Dez centros de ensino de Galicia participaron nesta iniciativa que ten un dobre obxectivo. Por un lado, achegar e fomentar o uso das novas tecnoloxías entre a mocidade e, por outro, dar a coñecer e sensibilizar sobre a realidade da discapacidade. As impresoras 3D, os videoxogos ou a xeolocalización, foron algúns dos campos nos que traballou o alumnado nesta edición de Talentos Inclusivos.

27/02/202309:02
Could not connect to host  0 /var/www/vhosts/W_PIDGA/sites/all/modules/pidga/servizotrad/servizotrad.module 670 Array  Could not connect to host HTTP

Talentos Inclusivos acerca las TIC a la juventud en beneficio de los afectados por parálisis cerebral

Promover la vocación TIC entre el alumnado de Secundaria y dar visibilidad a la discapacidad, en este caso a la parálisis cerebral, es la finalidad que persigue la tercera edición del proyecto Talentos Inclusivos, una propuesta en la que trabajan el centro de ASPACE (Parálisis Cerebral) Coruña y el Centro de Investigación en Tecnologías de la Información de la Universidad de A Coruña (UDC), que cuenta con el apoyo del Consejo Social de la Universidad, a FECYT, el Ayuntamiento de A Coruña y la Xunta de Galicia.

Son alrededor de 200 estudiantes de secundaria de diez centros de Galicia los que participan en la nueva andadura de este programa. Estamos hablando de los colegios: Calasanz (A Coruña); el IES Rego da Trabe (Culleredo); IES Terra de Trasancos (Narón), IES Ramón Menéndez Pidal (A Coruña), IES Sofía Casanova y Saturnino Montojo (Ferrol) y el IES Miraflores (Oleiros); quedando pendientes la realización de estas actividades de sensibilización en otros dos centros (IES As Mariñas de Betanzos y el IES Ortigueira). En el día de hoy uno de esos colegios, Carmelitas de Ourense, visitaba la propia sede de ASPACE, en Sada, descubriendo allí las barreras a las que se enfrentan a diario las personas con parálisis y también cómo a través de la tecnología los propios alumnos y alumnas de 3º de la ESO pueden contribuir a mejorar su calidad de vida.  La coordinadora de ASPACE Coruña, Iria Robles, expuso varias de las propuestas que se tratarán en esta edición, como el desarrollo de videojuegos clásicos para usar en terapias de rehabilitación y la adaptación 3D de pulsadores del cabezal de una silla de ruedas. Además de esto, hay que decir que las visitas presenciales a los centros educativos se volvieron a retomar "después de dos años de restricciones debido a la pandemia".

Desde ASPACE, Ricardo Iglesias Sanmartín, gerente de la sede en A Coruña, le dijo al alumnado: "tenemos que trabajar para que las personas con parálisis cerebral consigan la plena inclusión y una manera de hacerlo es proponiendo retos que mejoren su día a día. Os puedo asegurar que cuando llegue el mes de junio la relación que tenéis con ellos va a cambiar vuestra perspectiva y vuestra visión de las personas con discapacidad".

27/02/202308:02
Participantes da terceira edición do proxecto Talentos Inclusivos.

Talentos Inclusivos achega as TIC á mocidade en beneficio dos afectados por parálise cerebral

Promover a vocación TIC entre o alumnado de Secundaria e dar visibilidade á discapacidade, neste caso á parálise cerebral, é a finalidade que persegue a terceira edición do proxecto Talentos Inclusivos, unha proposta na que traballan o centro de ASPACE (Parálise Cerebral) Coruña e o Centro de Investigación en Tecnoloxías da Información da Universidade da Coruña (UDC), que conta co apoio do Consello Social da Universidade, a FECYT, o Concello da Coruña e a Xunta de Galicia.

Son arredor de 200 estudantes de secundaria de dez centros de Galicia os que participan na nova andaina deste programa. Estamos a falar dos colexios: Calasanz (A Coruña); o IES Rego da Trabe (Culleredo); IES Terra de Trasancos (Narón), IES Ramón Menéndez Pidal (A Coruña), IES Sofía Casanova e Saturnino Montojo (Ferrol) e o IES Miraflores (Oleiros); quedando pendentes a realización destas actividades de sensibilización en outros dous centros (IES As Mariñas de Betanzos e o IES Ortigueira). No día de hoxe un deses colexios, Carmelitas de Ourense, visitaba a propia sede de ASPACE, en Sada, descubrindo alí as barreiras ás que se enfrontan a diario as persoas con parálise e tamén como a través da tecnoloxía os propios alumnos e alumnas de 3º da ESO poden contribuír a mellorar a súa calidade de vida.  A coordinadora de ASPACE Coruña, Iria Robles, expuxo varias das propostas que se tratarán nesta edición, como o desenvolvemento de videoxogos clásicos para usar en terapias de rehabilitación e a adaptación 3D de premedores do cabezal dunha cadeira de rodas. Amais disto, cómpre dicir que as visitas presenciais aos centros educativos volveron retomarse “despois de dous anos de restricións debido á pandemia”.

Dende ASPACE, Ricardo Iglesias Sanmartín, xerente da sede na Coruña, díxolle ao alumnado: “temos que traballar para que as persoas con parálise cerebral acaden a plena inclusión e unha maneira de facelo é propoñendo retos que melloren o seu día a día. Pódovos asegurar que cando chegue o mes de xuño a relación que tedes con eles vai cambiar a vosa perspectiva e a vosa visión das persoas con discapacidade”.

Blog Xente Dixital

A creación dunha páxina web para darlle un impulso ao teu negocio ou simplemente para compartir co mundo os teus intereses pode parecer, inicialmente, unha tarefa abrumadora e chea de incógnitas.

4 sinxelos pasos a seguir para crear a túa propia páxina web

Ven 24 Set

A creación dunha páxina web para darlle un impulso ao teu negocio ou simplemente para compartir co mundo os teus intereses pode parecer, inicialmente, unha tarefa abrumadora e chea de incógnitas. Porén, existen numerosas páxinas e provedores que ofrecen plataformas nas que poderás crear unha páxina...

LER MAIS

3 funcionalidades de Whatsapp que verán a luz proximamente

Mar 21 Set

A aplicación de mensaxería Whatsapp é unha das apps máis utilizadas á hora de comunicarnos: falar cos nosos amigos e familiares, organizar tarefas cos nosos compañeiros de traballo ou establecer citas médicas é moito máis fácil a través desta aplicación. Whatsapp é consciente do nivel de...

LER MAIS

Como utilizar os filtros de Instagram: consellos para o seu uso e como sacarlles proveito

Lun 21 Xuñ

Instragram é a rede social por excelencia: dende os máis mozos ata a xente adulta a utiliza para interactuar cos seus amigos e coñecidos, ver as publicacións dos influencers e famosos ou para facer crecer o seu negocio. O crecemento exponencial da rede nos últimos anos levou a que a app comezara a...

LER MAIS