main content

main content

Novas Faite Dixit@l

Queres manterte ao día de todo o que acontece ao teu redor no mundo dixital? Consulta as novidades sobre cursos, actividades, ferramentas, novas aplicacións das TIC, proxectos innovadores...

11/06/202108:23
Presentación da Liga Maker Drone.
A Coruña

A Fundación Barrié e o ITG lanzan unha liga para converter aos estudantes galegos en expertos en drons

A Fundación Barrié e o Instituto Tecnolóxico de Galicia (ITG) presentaron este 10 de xuño a primeira edición da liga Maker Drone, dirixida a estimular o interese pola tecnoloxía entre o alumnado de terceiro curso da ESO en Galicia. Segundo fixeron saber, “trátase da primeira competición a nivel autonómico en España que expón o reto de construír un sistema de vehículo aéreo non tripulado con vistas a solucionar un problema social particular”. As alumnas e alumnos contarán, para resolver o desafío que se lles achegue, con drons, formación e orientación.

José María Arias Mosquera, presidente da Fundación Barrié e Carlos Calvo Orosa, director xeral do ITG, achegaron os detalles desta iniciativa pioneira. A liga diríxese a todos os centros educativos de Galicia (curso 21-22). Terá os seguintes obxectivos concretos:

  • Converter aos estudantes en actores activos das aplicacións tecnolóxicas. A liga Maker Drone busca estimular o seu interese, a súa creatividade e a súa autonomía. 
  • Concienciar ao alumnado da relevancia da tecnoloxía, achegando o seu uso nas aulas para o emprego en cuestións da vida diaria. 
  • Contribuír na orientación profesional do alumnado da ESO, a través da presentación práctica de diferentes disciplinas e as súas aplicacións.
  • Diseminar o coñecemento tecnolóxico de xeito amigable, tratando de superar a percepción de materia complexa a través da utilización de novas formas participativas dentro da aula.
  • Contribuír á educación científico-técnica da sociedade, mediante actividades demostrativas dos desenvolvementos realizados polo alumnado. 

O prazo de preinscrición será desde o 10 de xuño até o 1 de outubro de 2021. A liga desenvolverase entre outubro de 2021 e maio de 2022. As prazas están limitadas a 18 equipos e existirá unha listaxe de reserva con 5 equipos. Un equipo debe ter un mínimo de 5 e un máximo de 7 integrantes, acompañados de 2 suplentes e 1 coordinador (profesor-titor) que terá un rol activo no desenvolvemento das actividades e do traballo autónomo do equipo. Entre os criterios de selección, a organización terá en conta o nivel de integración das TIC (Tecnoloxías da Información e a Comunicación) no centro solicitante; a materia impartida polo profesor-coordinador; a experiencia previa do profesor-coordinador co manexo de drons, robótica, electrónica, e/ou programación; o grao de motivación e a dispoñibilidade do profesor-coordinador para participar na liga e a dispoñibilidade de espazos e medios necesarios para a realización de actividades no centro. 

Ao comezo do calendario escolar realízase unha xornada de introdución aos vehículos aéreos non tripulados dirixida á totalidade do alumnado de terceiro da ESO dos centros participantes. Esta xornada, cuxo obxectivo é dotar aos asistentes dos coñecementos teórico-prácticos necesarios para participar na liga, incluirá unha vertente teórica (en formato charla, sobre a normativa e as aplicacións dos drons) e unha vertente práctica (a través de una serie obradoiros sobre pilotaxe de drons aéreos e terrestres; creación de compoñentes por impresión 3D; e demostracións sobre mecánica e sensores). 

Unha vez anunciado o reto tecnolóxico da edición, a organización impartirá unha capacitación tecnolóxica co fin de dotar a cada equipo das nocións básicas para a preparación autónoma do desafío. A formación estrutúrase en tres sesións, tratando as seguintes temáticas: manipulación de ferramentas e materiais; nocións básicas de electrónica, programación, soldadura, conectores; e funcionamento de mecanismos: engrenaxes, poleas, indicadores, sensores, etc. Finalizada a formación, os equipos traballarán de maneira autónoma no reto tecnolóxico exposto. 

En maio de 2022 celebrarase a Xornada de Exhibición, na que se presentarán as demostracións das solucións deseñadas por cada equipo. As demostracións serán valoradas por un xurado especializado, segundo as seguintes categorías:

  • Premio ao equipo gañador da competición: Esta categoría resolverase en modo torneo onde os equipos competirán de forma simultánea para efectuar a misión definida no reto de forma correcta no menor tempo posible.
  • Premio ao mellor deseño: Nesta categoría valorarase a optimización do deseño, en base aos requisitos técnicos especificados: menor peso, menor custo, etc.
  • Premio á solución máis disruptiva: Nesta categoría valorarase a creatividade e innovación da solución proposta para a resolución do reto.
  • Premio á destreza en voo: Nesta categoría valorarase a destreza na pilotaxe do dron.
  • Premio especial do público á mellor presentación, en base á expresión oral, a claridade e os medios gráficos empregados para a exposición.

 

10/06/202115:13
O presidente da Xunta, Alberto Núñez Feijóo, na rolda de prensa posterior ao Consello.
Santiago de Compostela

A Estratexia Galega de Intelixencia Artificial 2021-2030 mobilizará máis de 330 M€ e xerará un impacto na creación de riqueza duns 472 M€

  • Feijóo salienta que a Xunta asume un rol tractor para o aumento dos investimentos neste eido e para preparar á cidadanía para os cambios socioeconómicos nun marco ético e legal adecuado
  • Asevera que permitirá axilizar os procesos da administración pública e mellorar a calidade na prestación de servizos
  • Sinala que permitirá cubrir máis de 1.000 empregos cada ano

O presidente da Xunta de Galicia, Alberto Núñez Feijóo, destacou hoxe, na rolda de prensa posterior ao Consello, que a Estratexia Galega de Intelixencia Artificial 2021-2030 mobilizará máis de 330 millóns de euros e xerará un impacto na creación de riqueza duns 472 millóns.

“A Xunta asume un rol tractor para o aumento dos investimentos na intelixencia artificial e para preparar á cidadanía para os cambios socioeconómicos nun marco ético e legal adecuado”, salientou Feijóo. E engadiu que “a intelixencia artificial estará ao servizo dunha economía baseada no coñecemento para afrontar os retos inminentes de Galicia” como son as necesidades derivadas da pandemia, o cambio demográfico ou a transición ecolóxica.

Deste xeito, a Estratexia aliñará as necesidades económicas de Galicia coas capacidades de investigación e innovación e coas necesidades do sector público e privado. Isto implica, explicou o presidente da Xunta, que “promoverá o uso da intelixencia artificial en sectores clave da economía galega, mellorará a prestación de servizos como a sanidade ou a política social, potenciará o patrimonio cultural e o turismo, e apoiará ás pemes galegas nos seus procesos de transformación dixital”.

Ademais, a intelixencia artificial permitirá avanzar cara a un goberno preditivo no que as decisións sobre as políticas públicas estean baseadas no estudo das demandas reais da cidadanía coñecidas a partir dos datos. Isto permitirá axilizar os procesos da administración pública e mellorar a calidade na prestación de servizos.

Tras facer fincapé no exemplo que supuxo a pandemia da covid-19 sobre a utilidade das tecnoloxías vinculadas á intelixencia artificial, o presidente da Xunta avanzou os ámbitos da xestión administrativa con posibilidades de mellora a curto prazo grazas á intelixencia artificial: a sanidade; modos de vida saudables e economía dos coidados; a educación e o emprego; o desenvolvemento dun territorio sustentable en base á cultura; o patrimonio e o turismo; o medio ambiente, a transición enerxética e a mobilidade, entre outros.

A maiores, Feijóo detallou que esta Estratexia, que permitirá cubrir máis de 1.000 empregos ao ano, ten como obxectivos: impulsar a adopción da intelixencia artificial desde o sector público e desde a colaboración público-privada; promover a economía do dato adaptada ao marco legal; integrar Galicia no espazo europeo de datos; fomentar a incorporación das pemes galegas á era das tecnoloxías intelixentes; lanzar un proxecto para o desenvolvemento das habilidades dixitais avanzadas necesarias en todos os ámbitos e a formación de capital humano cualificado en intelixencia artificial, e investir de maneira eficiente recursos públicos e privados en beneficio da sociedade. “É un gran proxecto, estratéxico e de país”, concluíu Feijóo.

09/06/202113:05
Cartel da iniciativa.
A Guarda

A Guarda achega á rapazada formación informática de balde para a época estival

aula CeMIT da Guarda organiza este verán unha nova formación en informática de balde dirixida a nenas e nenos (de 9 a 14 anos). A actividade, segundo sinalan dende o Concello, “terá un enfoque pedagóxico centrado nas persoas participantes”, amais de constituírse como unha oportunidade para que a rapazada poida seguir formándose en tempo de vacacións (nun ámbito tan relevante como é o das novas tecnoloxías).

Realizarase unha formación adaptada aos intereses e motivacións de cada asistente, contando con grupos reducidos e prazas limitadas. As inscricións pódense realizar no Centro Cultural (1º andar), chamando ao 986 611850 ou no correo electrónico cemit.aguarda@xunta.gal (con autorización da nai, pai, titor/a legal). O Concello recorda que a día de hoxe están a desenvolverse na aula CeMIT outros cursos dirixidos a persoas adultas que contan con prazas libres: procesador de textos, mecanografía, correo electrónico, iniciación á informática e curso básico de xestión de redes sociais para negocios. Estes cursos poden consultarse ao detalle na web da aula.

07/06/202110:01
Cartel da iniciativa.
Madrid

O xurado dos Premios Discapnet ás tecnoloxías accesibles da Fundación ONCE selecciona a 12 finalistas

  • Os galardoados desta VI edición dos Premios Discapnet coñeceranse durante a cerimonia de entrega en Madrid o próximo outono.

O xurado da VI edición dos Premios Discapnet ás Tecnoloxías Accesibles da Fundación ONCE, presidido por Miguel Carballeda, presidente do Grupo Social ONCE, seleccionou a 12 finalistas do cento de candidaturas presentadas entre as catro categorías desta convocatoria, cuxos premios se entregarán nun acto previsto para o próximo outono en Madrid.

Os devanditos premios recoñecen as mellores iniciativas e accións no campo das Tecnoloxías da Información e a Comunicación (TIC) aplicadas á mellora da calidade de vida das persoas con discapacidade , así como ás empresas, entidades ou organizacións que desenvolvesen un labor continuado no campo da accesibilidade TIC.

Nesta edición, os galardóns introducen por primeira vez unha categoría dedicada ao medio de comunicación que máis destacase por difundir proxectos, produtos e servizos relacionados coas tecnoloxías accesibles, de forma que se estruturan en catro apartados: premio ao mellor produto ou servizo; persoa, entidade ou organización; proxecto de emprendemento con impacto social, e medio de comunicación

Finalistas

La categoría A premia ao mellor produto ou servizo baseado en tecnoloxías para a mellora da calidade de vida das persoas con discapacidade que xa estea dispoñible. Nesta edición o xurado seleccionou como finalistas a:

  • 1. Audible, produto de Amazon que permite reproducir contido en audio, como audiolibros, de alta calidade. O xurado valorou o feito de que 'a interface é moi accesible' e de que 'facilita o acceso á cultura a quen non poden ler textos'. 
  • 2. Blind Explorer, aplicación desenvolvida pola empresa Geko Navsat, que potencia a orientación das persoas con discapacidade na contorna natural mediante a emisión de sons en 3D e mensaxes en audio. 
  • 3. Bemyvega, tecnoloxía desenvolvida pola empresa Bemyvega que potencia a accesibilidade da contorna educativa levando ao dispositivo de usuario a información que se produce nas aulas. 

No apartado B, o galardón é para a persoa, empresa, entidade ou organización que máis destacase pola súa traxectoria continuada en materia de mellora da accesibilidade á tecnoloxía. Optan a este premio:

  • 1. A Fundación Síndrome de Down de Madrid, por deseñar tecnoloxía accesible para persoas con discapacidade intelectual e promover a alfabetización dixital deste colectivo. 
  • 2. A Fundación CNSE, pola súa traxectoria desenvolvendo tecnoloxía que potencia a inclusión das persoas xordas. 
  • 3. Smart City Cluster, entidade que promove a accesibilidade no desenvolvemento de cidades intelixentes co fomento do deseño de tecnoloxía accesible entre os seus asociados, que na súa maioría son PEMES. 

categoría C recoñece ao mellor proxecto de emprendemento con impacto social para a mellora da calidade de vida das persoas con discapacidade a través das TIC. Nesta ocasión son finalistas: 

  • 1. Trésdesis, de Axúdame3D. É un brazo para a súa impresión 3D adaptado ás necesidades de cada persoa. Levan a cabo a fabricación e a formación na contorna local. 
  • 2. IDRHA, da empresa Innovative Devices for Rehabilitation & Assistance (spin-off da Universidade Miguel Hernández), que é un robot para a rehabilitación de persoas con dano cerebral adquirido. 
  • 3. Aro, da empresa Tuso, unha interface háptica en forma de pulseira que pretende orientar ás persoas cegas nos seus desprazamentos pola cidade facendo uso do sentido do tacto. 

Finalmente, o novo apartado, o D, galardoará ao medio de comunicación 'que máis destacase por difundir cara á sociedade iniciativas, proxectos, produtos e servizos relacionados coas tecnoloxías accesibles'. Disputarano:

  • 1. Tecnobility, da empresa Tecnobility. É un sitio web especializado en tecnoloxía e accesibilidade con amplo recoñecemento no colectivo de persoas con discapacidade. 
  • 2. De Seda e Ferro, de Radio Televisión Española, que é un programa orientado a difundir a discapacidade. Difundiu tecnoloxías accesibles para diferentes perfís de usuario. 
  • 3. Todo disca, da empresa Tododisca, é un sitio web especializado en discapacidade con importantes cifras de audiencia. 

Premios

Como na edición anterior, a dotación dos premios será económica en todas as categorías. Así, os galardoados nos apartados A, B e D recibirán 5.000 euros, mentres que o traballo premiado no C contará con 15.000 euros. Neste último caso, o diñeiro haberá de destinarse integramente ao desenvolvemento do proxecto galardoado. 

Máis información dos premios na súa páxina web: VI Edición Premios Discapnet.

07/06/202108:43
Mapa de Capacidades Tecnolóxicas de Galicia.
Santiago de Compostela

A Amtega e o Clúster TIC Galicia colaborarán no deseño e recompilación de datos para o mapa de capacidades tecnolóxicas de Galicia e na definición conceptual dun portal de emprego TIC de Galicia

  • O Mapa de Capacidades Tecnolóxicas de Galicia integrado no GaiasTech catalogará a oferta das capacidades dixitais das empresas galegas
  • O portal de emprego dixital de Galicia funcionará como un concentrador da oferta TIC Galega e facilitador para a captación de perfís
  • O Clúster TIC colaborará nas actuacións de difusión que a AMTEGA programe no tocante ao ámbito empresarial e tecnolóxico e aos eventos do centro GaiasTech, que abrirá nas vindeiras semanas

A directora da Axencia para a Modernización Tecnolóxica de Galicia (Amtega), Mar Pereira e o presidente do Clúster TIC Galicia, Antonio Rodríguez del Corral, asinaron un acordo de colaboración para a posta en marcha de actividades para o fomento da sociedade dixital no ano 2021.

O convenio, enmarcado dentro da Estratexia Galicia Dixital 2030, contribuirá a acadar os obxectivos de promover a adaptación ao mundo laboral cambiante, impulsar a dixitalización empresarial para a competitividade e potenciar o impulso dixital da producción local.

Mapa de Capacidades Tecnolóxicas de Galicia

O Clúster TIC colaborará coa AMTEGA no deseño e recompilación de datos para a actualización do Mapa de Capacidades Tecnolóxicas de Galicia. Esta colaboración permitirá unha comunicación máis áxil coas empresas e entidades galegas que estarán presentes neste catálogo.

Esta ferramenta ten o obxectivo de servir de conexión entre os provedores tecnolóxicos e de coñecemento TIC e de facilitar a súa relación con entidades doutros sectores que precisen novas ferramentas dixitais.

Portal único de emprego TIC en Galicia

Co gallo de apostar polo talento e a súa incorporación no tecido produtivo das TIC, o Clúster TIC aportará o seu coñecemento e o dos seus asociados para o deseño conceptual dun portal único de emprego TIC en Galicia que permita a ofertantes e demandantes tanto atopar de xeito máis sinxelo ós perfís máis demandados coma ter máis accesible unha porta de entrada ao sector.

Difusión de eventos do centro GaiasTech

O Clúster TIC colaborará coa AMTEGA nas actuacións de difusión que faciliten a visibilidade do sector tecnolóxico así como na promoción do uso dunha infraestrutura de referencia como é o GaiasTech que se abrirá nas vindeiras semanas na Cidade da Cultura. GaiasTech será o centro de referencia da transformación dixital en Galicia.

Blog Xente Dixital

Como aumentar a túa visibilidade en Instagram

Ven 30 Nov

Aínda que as redes sociais naceron orixinariamente para relacionarnos entre nós, é un lugar no que se pode sacar moito rédito empresarial se sabemos como explotalas de maneira adecuada para os nosos intereses. Instagram é unha das redes máis populares na actualidade, polo que estar presente nela é...

LER MAIS

Tres alternativas gratuitas a YouTube para ver contidos orixinais

Mar 06 Nov

Cando falamos de creadores audiovisuais é habitual pensar en directores de cinema ou guionistas que levaron as súas obras a algún gran formato adaptado ao gran público. Pero con Internet o termo de creador audiovisual expandiuse, describindo tamén aos famosos  youtubers, que crean e producen...

LER MAIS

Un tipo de letra para recordar mellor o que les

Mar 09 Out

Ao ler algo que necesitamos memorizar, é habitual que poñamos o “piloto automático” e acabemos lendo todo sen realmente memorizar nada. É algo que ocorre a miúdo cando a lectura é obrigada e a única solución ata agora era poñer máis interese no que estamos a ler. E dicimos ata agora...

LER MAIS