main content

main content

Novas Faite Dixit@l

Queres manterte ao día de todo o que acontece ao teu redor no mundo dixital? Consulta as novidades sobre cursos, actividades, ferramentas, novas aplicacións das TIC, proxectos innovadores...

22/05/202215:05
Mans tecleando sobre un portátil cuns candados sombreimpresos.
Santiago de Compostela

O investimento en tecnoloxía das empresas galegas crece máis dun 19 % nun ano

  • En 2021 o tecido empresarial galego destinou 545 millóns de euros á tecnoloxía, 88 millóns de euros máis que no ano anterior
  • Preto dun 22 % das empresas galegas con 10 ou máis persoas empregadas contan con perfís dixitais entre o seu persoal, e destas empresas, o 52,3 % emprega mulleres especialistas TIC
  • Galicia supera a media estatal no uso da Intelixencia Artificial, tanto no tramo das empresas de 10 ou máis empregados/as como nas microempresas

O tecido empresarial galego investiu en 2021 un total de 545 millóns de euros en tecnoloxía, 88 millóns de euros máis que o ano anterior, o que representa un incremento porcentual do dun 19,4 %. As microempresas destinaron a maior parte do seu orzamento TIC a bens tecnolóxicos mentres o investimento principal das empresas de 10 ou máis empregados destinouse a servizos e consultas tecnolóxicas.

Son parte do datos recollidos no informe “Galicia. A economía en dixital. A Sociedade da Información nas Empresas de Galicia”, correspondente ao ano 2021, publicado hoxe polo Observatorio da Sociedade da Información e a Modernización de Galicia (OSIMGA), adscrito á Axencia para a Modernización Tecnolóxica de Galicia no marco do convenio de colaboración, asinado entre a Axencia, o Instituto Galego de Estatística (IGE) e o Instituto Nacional de Estatística (INE).

Tecnoloxías Disruptivas

A implantación das tecnoloxías disruptivas increméntase no tecido empresarial galego. Así o 26,4 % das empresas galegas de 10 ou máis empregados emprega dispositivos interconectados que poden ser monitorizados ou controlados remotamente a través de IoT (o Internet das cousas). Nas microempresas, o uso desta tecnoloxía (9,1 %) supera a media estatal (8,1 %).

Galicia supera a media estatal no uso da intelixencia artificial. O 7,6 % das microempresas galegas utilizan IA, 4 puntos por riba da media estatal (3,5 %) e o 10,2 % das empresas de 10 ou máis empregados utilizan esta tecnoloxía, 2 puntos por encima da media do conxunto do Estado.

No 2021 increméntase lixeiramente a porcentaxe de empresas que analizan Big Data en Galicia. O maior incremento rexístrase entre as empresas galegas de 10 ou máis asalariados, onde acada o 13,8 %, 2,7 puntos porcentuais máis que a media estatal .

A compra de servizos de Cloud Computing aumentou nun 66,6 % nas empresas de 0 a 9 asalariados, acadando o 12,3 % e superando a media estatal (10,2 %). No caso das grandes empresas, unha de cada tres comprou este servizo e o seu crecemento foi do 8,5 %.

Ciberseguridade

O uso das medidas de ciberseguridade están máis estendidas nas grandes empresas que entre as microempresas galegas. Se ben, cabe salientar que nas microempresas se rexistra un crecemento de máis do 30 % dende o ano 2018, acadando o 54,4 % en 2021. Entre as empresas de 10 ou máis traballadores este indicador sitúase no 92,3 %, un 8,2 % máis respecto ao ano 2018.

As medidas de seguridade TIC empregadas con maior frecuencia polas empresas galegas de maior tamaño son a dispoñibilidade do Software actualizado e ter unha copia de seguridade de datos. No caso das microempresas, obsérvase que a medida máis estendida é a dispoñibilidade de Software actualizado, seguido da autenticación mediante contrasinal forte.

Talento Dixital

No último ano, un 21,9 % das empresas galegas de 10 ou máis empregados conta con perfís TIC entre o seu persoal, superando a media estatal (16,4 %) en 5,5 puntos porcentuais.

Das empresas galegas de 10 ou más empregados que contan con perfís dixitais, un 52,3 % emprega mulleres especialistas TIC e, no caso das microempresas, a porcentaxe sitúase no 41,7 %, ambos valores son superiores ás medias estatais (34,5 % e 26,1 % respectivamente).

Ademais, cabe salientar que o 53,6 % das empresas de 10 ou máis traballadores empregan o teletraballo.

Comercio electrónico e presenza en Internet

No ano 2021, a porcentaxe de empresas galegas de 10 ou máis asalariados que posúen páxina web acada o 80,5 % e sitúase tamén por riba da media estatal (78,3 %). Tamén segue a consolidarse a dispoñibilidade de páxina web entre as microempresas galegas e xa está no 28,3 %.

O uso de medios sociais con fins empresariais segue a súa liña de ascenso. O 40,3 % microempresas galegas ten presenza nas redes sociais, aumentando un 22,5 % no último ano e superando a media estatal (36,3 %). Entre as empresas galegas de 10 ou máis traballadores o incremento foi dun 1,2 % ata acadar o 67,8 % e superando tamén a media estatal (66,6 %).

O 9,4 % das microempresas galegas vende a través da Rede, cifra similar á media estatal. No caso das empresas de 10 ou máis empregados con actividade en Galicia, a porcentaxe elévase ao 24,2 %, un 10 % más que o ano anterior.

Conectividade

A práctica totalidade das empresas de 10 ou máis traballadores/as teñen contratado Internet. Entre as microempresas galegas incrementouse a contratación de Internet nun 2,7 % no último ano, acadando unha porcentaxe do 80,7 % en 2021.

Increméntanse notablemente a porcentaxe de empresas galegas que dispoñen de velocidade de conexión a Internet de máis de 100Mbps. Nas microempresas increméntase nun 12,7 % e pasan neste último ano do 54,3 % ao 61,2 %. Para as empresas de 10 e máis empregados/as, o incremento foi do 5,2 %, pasando do 63,7 % no ano 2020 ao 67 % no ano 2021.

Todos os informes e documentos do OSIMGA distribúense libremente na Rede baixo licenza Creative commons e están dispoñibles na web do Observatorio: www.osimga.gal.

20/05/202214:08
Momento da entrega de premios.
Santiago de Compostela

O reto #CaminaenDigital fai que 700 persoas maiores de toda España percorran 65.000 Km. empregando ferramentas dixitais

  • A participación no Reto, organizado desde a Rede CeMIT de Galicia como membros da asociación Somos Digital, impulsou a moitas das 704 participantes a facer o que nunca fixeran: empregar dispositivos dixitais para medir os seus pasos e facer e enviar fotografías e vídeos
  • Os premios para os centros e persoas que andaron máis, así como para os que subiron vídeos e imaxes con máis “Gústame” ás redes sociais entregáronse hoxe
  • Celebrouse tamén un Escape room no que os participantes tiveron que poñer a proba as súas habilidades dixitais para localizar puntos do Camiño de Santiago
  • Desde os Centros de Competencias Dixitais participantes destacan que os participantes camiñaban máis cada día, impulsados por unha sa competitividade que os animaba a sumar km. para completar o Camiño de Santiago de xeito virtual

Unha actividade lúdica de “escape room” previa á entrega de premios, foi o prato final do Reto #CaminaenDigital, un concurso desenvolvido en toda España no que se premiaba o saudable hábito de camiñar e se incentivaba o manexo e coñecemento de ferramentas dixitais por parte das persoas maiores. Ao longo de 20 días, e tras recibir a formación necesaria nos Centros de Competencias dixitais, os participantes camiñaron nas súas contornas, mediron as distancias percorridas con ferramentas tecnolóxicas, sacaron fotografías, gravaron vídeos e compartiron estas experiencias a través da páxina web https://caminaendigital.com/ e do espazo na rede social Facebook https://www.facebook.com/CaminaEnDigital/.

Foi, en moitos dos casos e para moitas destas persoas, a primeira vez na que fixeron uso de aplicacións de medición de pasos, ou mesmo a primeira ocasión en que sacaron unha imaxe ou unha captura de pantalla e a enviaron a través dunha rede social. Este era o principal obxectivo do Reto: aumentar a capacitación das persoas maiores e familiarizalas co uso das tecnoloxías dixitais. Mais o concurso tamén supuxo, segundo manifestaron algúns dos responsables dos centros de competencias dixitais, unha experiencia que animou a achegarse e a coñecer a actividade formativa destes espazos para a inclusión dixital a persoas que até agora nunca o fixeran. Cumpríronse así os propósitos principais desta iniciativa coordinada pola Axencia para a Modernización Tecnolóxica de Galicia, a través da Rede CeMIT, dentro da programación creada para celebrar este ano o Día de Internet, no seno da asociación de ámbito estatal Somos Digital.

Premios colectivos e individuais

Coa emisión online transmitida hoxe desde o GaiásTech para toda España, puido verse a alegría coa que recibiron o premio ao centro que percorreu máis quilómetros no Centro de Dinamización Tecnológica Local de El Franco, en Asturias, onde o seu equipo, formado por 45 persoas maiores, percorreu 5.050 km. desde o pasado 29 de abril. Tamén no espazo CyL Digital de Zamora recibiron con moita ilusión o galardón por ser o centro no que recorreron máis km. por persoa, unha media de 265 km. por participante ao longo de 20 días. Foron recoñecementos que se sumaron aos que recibiron Mercedes Maroto, de Calzada de Calatrava, por ser a participante que percorreu máis quilómetros, 598, e Julia Almeida e María José Camba, ambas de Zamora, por subir o vídeo e a imaxe con máis “Gústame” na conta de Facebook da iniciativa. Todos eles recibiron dispositivos tecnolóxicos cedidos polo Comité de Impulso del Día mundial de Internet.

Unha experiencia inclusiva para todas as persoas

A experiencia do reto adaptouse a todas as situacións, grazas ao traballo dos axentes dinamizadores dos centros de competencias dixitais. Houbo lugares, como Villanueva de Oscos, en Asturias, onde algunhas das persoas participantes facían as súas andainas dentro do polideportivo, xa que son usuarias do centro de día e da residencia de anciáns da vila e, polas súas características físicas, requirían un lugar cómodo para andar no que poder descansar cada pouco. Salientable é tamén o caso de San Benito, un municipio de Ciudad Real, onde interviron no reto 29 dos seus 185 habitantes, de xeito que o Reto foi o tema principal de conversa nestes días. Noutros casos, o “pique” san entre localidades cercanas animaba a realización de km., xa que a clasificación dos quilómetros percorridos por cada centro e mesmo por cada persoa podía verse día a día na páxina web da iniciativa, creada e dinamizada polo Colexio Profesional de Enxeñaría en Informática de Galicia, que tamén construíu o Escape Room co que se puxeron en práctica, unha vez máis, as habilidades informáticas adquiridas polos participantes.

As dúas iniciativas forman parte da amplia programación posta en marcha pola Asociación Somos digital para celebrar o Día de Internet, que este ano se celebrou baixo o lema “Tecnoloxías dixitais para as persoas maiores e o envellecemento saudable”.

19/05/202218:21
Momento da demostración.
Vigo

O Porto de Vigo acolle unha proba para o uso de aeronaves non tripuladas e intelixencia artificial para a vixilancia

  • O proxecto, desenvolvido por Orange, Gradiant e Ericsson, enmárcase no plan 5G para o desenvolvemento desta tecnoloxía en Galicia
  • O sistema proporciona imaxes en moi alta resolución e estende a cobertura das comunicacións entre as aeronaves e o centro de control en terra, ademais de identificar intrusións mediante Intelixencia Artificial
  • Galicia, con 30 proxectos piloto, é un dos principais escenarios en España para a proba do 5G en ámbitos como a tele-medicina, a industria, a agricultura, a loita contra os incendios, o turismo ou a banca en zonas rurais

O Porto de Vigo acolleu hoxe a demostración final do proxecto piloto desenvolvido por Orange, Gradiant e Ericsson para o uso de aeronaves non tripuladas, Intelixencia Artificial e tecnoloxía 5G para a vixilancia do ámbito portuario.

Este proxecto forma parte dos casos de uso coordinados por Red.es en todo o Estado e está enmarcado no Plan 5G de Galicia promovido pola Xunta a través da Axencia para a Modernización Tecnolóxica de Galicia.

O sistema mostrado hoxe aproveita as vantaxes da rede 5G para mellorar e estender a cobertura das comunicacións entre as aeronaves non tripuladas e o centro de control en terra, ademais de mellorar a transmisión de imaxes. O uso da intelixencia artificial para a análise de vídeo permite a este sistema de control detectar persoas non autorizadas e xerar avisos en tempo real que alerten ao centro de control de posibles intrusións.

A demostración foi seguida polo presidente da Autoridade Portuaria de Vigo, Jesús Vázquez Almuíña; a directora xerente de Retegal, Pilar Chapela Villanueva, en representación da Xunta de Galicia; o director de Servizos Públicos Dixitais de Red.es, Francisco Javier García Vieira e a responsable do Plan Nacional 5G para Galicia, Lara Rubianes Escribano. Participaron tamén representantes das tres compañías que desenvolveron o proxecto.

A directora xerente de Retegal, Pilar Chapela, destacou a “enorme importancia que o 5G ten para Galicia” ao tratarse dunha tecnoloxía “esencial na extensión da transformación dixital en todos os ámbitos sociais e económicos, e sobre todo nos casos nos que poidan existir dificultades de despregamento por razóns xeográficas ou de dispersión da poboación”.

Lembrou, neste sentido, que a Xunta entendeu dende o primeiro momento esta importancia e por iso “apostou por un modelo de colaboración entre administracións públicas e co sector privado, que se reflectiu na creación do Nodo 5G de Galicia”.

A posición de Galicia como rexión de referencia cara ao despregamento desta tecnoloxía foi posible grazas a aprobación a mediados de 2018 do Plan Galicia 5G como ferramenta estratéxica para impulsar as aplicacións da última xeración de telecomunicacións na industria e a sociedade e o despregamento das redes na nosa Comunidade autónoma.

As primeiras probas de uso en Galicia remóntanse ao período 2018-2019. O adianto no impulso desta tecnoloxía fixo que Galicia fora o primeiro lugar do mundo no que se probou a roaming con 5G (entre España e Portugal); e que Vigo e A Coruña foran das primeiras cidades de Europa en dispoñer desta tecnoloxía.

A planificación do 5G Galicia está aliñada coas estratexia do Estado e da Unión Europea e enmarcada na Estratexia Galicia Dixital 2030, e na Estratexia Galega de Intelixencia Artificial.

Galicia acolle 13 casos de uso liderados por Orange e outros 12 liderados por Telefónica. Ademais destes dous proxectos asignados a Galicia e xestionados por red.es, na nosa comunidade lévanse a cabo outros 5 pilotos xestionados directamente polo Nodo 5G de Galicia. En total, 30 proxectos que implican investimentos que superan os 22 millóns de euros e que integran 39 entidades públicas e privadas entre participantes, axentes colaboradores e clientes.

Os proxectos desenvolvidos en Galicia abranguen ámbitos como a tele-medicina, a industria, a agricultura, a loita contra os incendios, o turismo ou a banca en zonas rurais, entre outros.

19/05/202218:10
Sesión informativa sobre o Polo de aceleración do sector do videoxogo.
Santiago de Compostela

A Xunta abre a convocatoria do novo fondo de axudas do Hub Audiovisual para o desenvolvemento de videoxogos con 500.000 euros

  • O DOG publica hoxe as bases da iniciativa para impulsar a realización integral de oito novas producións por parte de profesionais e pemes con sede en Galicia
  • O director de Industrias Culturais, Jacobo Sutil, e a presidenta da asociación Videoxogo.gal, Luz Castro, ofrecen hoxe unha sesión informativa sobre o Polo de aceleración deste sector, que tamén se está a poñer en marcha a través do Hub
  • A industria galega dos videoxogos recibirá unha inxección de preto dun millón de euros mediante as diferentes medidas deste programa extraordinario da Consellería de Cultura, Educación, FP e Universidades ao abeiro dos fondos do Eixo REACT-UE

Diario Oficial de Galicia publica hoxe as bases das novas axudas para a promoción de videoxogos, que a Xunta dota cun fondo de 500.000 euros a través do Hub Audiovisual da Industria Cultural. Este investimento reverterá na realización dun mínimo de oito novos proxectos de videoxogos, que deberán ser desenvolvidos ata o 1 de xullo de 2023 por profesionais ou pemes con sede na nosa Comunidade.

Con esta convocatoria, en réxime de concorrencia competitiva, o Hub Audiovisual galego materializa outra das medidas especificamente deseñadas para a industria galega dos videoxogos, que recibirá unha inxección de preto dun millón de euros para favorecer a súa vertebración e competitividade. Esta é tamén a finalidade que persegue o Goberno galego coa posta en marcha do polo de aceleración empresarial xunto á Asociación Galega de Videoxogos e Contidos Interactivos Videoxogo.gal, para o que conta cun orzamento de 360.000 euros, e dun estudo para a obtención dun mapa do sector na nosa Comunidade, que posibilite a identificación das principais empresas, proxectos e capacidade de xeración de emprego.

Precisamente hoxe ten lugar no edificio CINC da Cidade da Cultura de Galicia unha sesión informativa sobre o novo Polo de aceleración do sector, que será impartida polo director da Axencia Galega das Industrias Culturais, Jacobo Sutil, e a presidenta de Videoxogo.gal, Luz Castro. Unha vintena de profesionais ten confirmada a súa asistencia ao encontro, no que se abordarán os requisitos e trámites para a candidatura de proxectos emprendedores a este programa de consultaría, titorización e proxección exterior para novos profesionais e empresas que estean a comezar a súa traxectoria nesta industria.

En canto á convocatoria publicada hoxe, cuxo prazo de solicitude estará aberto ata o 20 de xuño, os destinatarios son profesionais autónomos e pemes do sector para levar a cabo novas producións de videoxogos en todo o seu proceso de creación, deseño e programación, así como de comercialización, distribución e difusión, na fase de prototipo, sempre que sexan inéditas e non estean vinculadas á promoción ou publicidade dunha marca empresarial.

Establécense, así mesmo, dúas categorías de propostas en función do seu orzamento: modalidade A para proxectos de máis de 200.000 euros e modalidade B para os que se sitúen entre os 40.000 e os 200.000 euros. No primeiro dos casos, poderá financiarse ata o 25% do gasto subvencionable, cun límite de 100.000 euros por axuda, mentres que no segundo esta porcentaxe medra ata o 75% e a contía máxima se sitúa nos 50.000 euros. As subvencións adxudicadas deberán destinarse a custes de persoal ou servizos profesionais, de ferramentas de hardware e software ou a gastos derivados da presentación dos videoxogos en eventos, feiras e encontros profesionais

Xeración de emprego e profesionalización

Entre as finalidades específicas destas novas axudas está a xeración de emprego e o fomento da profesionalización e vertebración deste ámbito, así como dunha maior presenza das mulleres como parte del. Búscase tamén favorecer a participación do sector privado e o mecenado cultural, desde o convencemento de que o seu maior desenvolvemento suporá unha gran oportunidade para o conxunto da industria cultural galega e para a súa proxección exterior.

De acordo con estas prioridades, os proxectos beneficiarios seleccionaranse aplicando un baremo de criterios técnicos, así como outros automáticos relacionados co interese cultural, a capacidade de emprego con especial atención á contratación feminina, a porcentaxe da axuda solicitada respecto do orzamento total e o público ao que se dirixe.

Este fondo de axudas para o desenvolvemento de videoxogos, o polo de aceleración e o “mapeo” do sector conforman o núcleo do apoio ao sector no marco Hub Audiovisual da Xunta, un programa extraordinario a través do que as industrias culturais galegas recibirán 9,6 millóns de euros ata o vindeiro ano 2023. Este investimento estase a executar través do Fondo Europeo de Desenvolvemento Rexional (FEDER) dentro do Eixo REACT-UE do Programa Operativo Feder Galicia 2014-2020, como parte da resposta da Unión Europea á pandemia da covid-19.

19/05/202213:54
Cartel da iniciativa.
Ribeira

A Aula CeMIT de Ribeira abre este venres o prazo de inscrición para os seus cursos de xuño

O Concello de Ribeira informou de que este venres 20 de maio abre o prazo de inscrición para os tres cursos de balde sobre novas tecnoloxías da información que ofrece a Aula CeMIT local este mes de xuño: dous deles na súa sede principal no barrio de Cubeliños e un máis na Casa da Cultura de Castiñeiras.

Así, do 6 ao 10 de xuño, en horario de 9.30 a 11 horas celebrarase un curso sobre Móbil Android. Uso Básico. Hai oito prazas ofertadas.

Tamén haberá outro curso de Móbil Android. Uso Básico, do 7 ao 23 de xuño, na Casa de Cultura de Castiñeiras, en horario de 11.30 a 13 horas, con 8 prazas.

Por último, do 13 ao 23 de xuño na Aula CeMIT terá lugar unha acción formativa dedicada a Iniciación GIMP – Retoque de Imaxe. Será de 9.30 a 11 horas con 10 prazas vacantes.

O Concello engadiu que en todos os casos as inscricións pódense formalizar na propia Aula CeMIT de Ribeira (situada na rúa 1 Cubeliño), a través do teléfono 981 876 043 ou ben por medio do enderezo electrónico cemit.ribeira@xunta.gal. Tamén pode facerse vía web na páxina da aula.

Blog Xente Dixital

A creación dunha páxina web para darlle un impulso ao teu negocio ou simplemente para compartir co mundo os teus intereses pode parecer, inicialmente, unha tarefa abrumadora e chea de incógnitas.

4 sinxelos pasos a seguir para crear a túa propia páxina web

Ven 24 Set

A creación dunha páxina web para darlle un impulso ao teu negocio ou simplemente para compartir co mundo os teus intereses pode parecer, inicialmente, unha tarefa abrumadora e chea de incógnitas. Porén, existen numerosas páxinas e provedores que ofrecen plataformas nas que poderás crear unha páxina...

LER MAIS

3 funcionalidades de Whatsapp que verán a luz proximamente

Mar 21 Set

A aplicación de mensaxería Whatsapp é unha das apps máis utilizadas á hora de comunicarnos: falar cos nosos amigos e familiares, organizar tarefas cos nosos compañeiros de traballo ou establecer citas médicas é moito máis fácil a través desta aplicación. Whatsapp é consciente do nivel de...

LER MAIS

Como utilizar os filtros de Instagram: consellos para o seu uso e como sacarlles proveito

Lun 21 Xuñ

Instragram é a rede social por excelencia: dende os máis mozos ata a xente adulta a utiliza para interactuar cos seus amigos e coñecidos, ver as publicacións dos influencers e famosos ou para facer crecer o seu negocio. O crecemento exponencial da rede nos últimos anos levou a que a app comezara a...

LER MAIS