main content

main content

Novas Faite Dixit@l

Queres manterte ao día de todo o que acontece ao teu redor no mundo dixital? Consulta as novidades sobre cursos, actividades, ferramentas, novas aplicacións das TIC, proxectos innovadores...

20/01/202007:40
Muller de costas traballando nun portátil.
Santiago de Compostela

As vendas por Internet das empresas galegas en 2019 superan a media estatal

  • Preto do 23% das empresas de 10 ou máis traballadores da Comunidade venderon na rede fronte ao 20,4% do mesmo tramo empresarial do conxunto do Estado
  • Máis do 44% destas empresas galegas venden en países da Unión Europea
  • As empresas galegas superan a media estatal no uso de redes sociais
  • O gasto en TIC do tecido empresarial galego foi de 408 millóns de euros, 44 millóns máis con respecto ao exercicio anterior
  • As velocidades de acceso a Internet de 100 Mbps ou superiores aumentaron máis de 12 puntos porcentuais, tanto entre as microempresas (28,1%) como nas empresas de 10 ou máis traballadores (45,1%)
  • No 2019 aumenta o uso das empresas de medidas de seguridade TIC e máis da metade de microempresas (51,5%) e un 93,2% de empresas de máis de 10 asalariados emprega algún tipo de medida.

 

O comercio electrónico creceu en Galicia no último ano en todos os tramos empresariais. Tanto as empresas de máis de 10 traballadores como as microempresas realizaron vendas online por riba da media estatal en 2019. Tamén no uso das redes sociais o tecido empresarial galego supera a media do conxunto do Estado

Son datos recollidos no informe A Sociedade da Información nas Empresas de Galicia, correspondente ao ano 2019, publicado hoxe polo Observatorio da Sociedade da Información e a Modernización de Galicia (OSIMGA), adscrito a´Amtega. O estudo analiza a transformación dixital das empresas galegas, un total de 200.972, nas que o 96,3% son microempresas, de 0 a 9 traballadores.

Comercio electrónico e presenza en Internet

En 2019 o 22,9% das empresas de 10 ou máis traballadores da Comunidade venderon na rede, 4,7 puntos máis que o ano anterior e 2,5 puntos por riba da media estatal. Cómpre destacar que máis do 44% destas empresas galegas venden en países da Unión Europea. No caso das microempresas as vendas online creceron 2,5 puntos, situándose nun 6,1% fronte ao 5,8% da media do Estado.

Tamén se incrementan as compras das empresas a través de Internet ao longo do último ano, producíndose unha subida no caso das empresas de 10 ou máis empregados de 8,4 puntos.

No 2019 aumentou tamén a presenza de páxina web nas empresas de 10 ou máis asalariados, do 77,1% ao 81,6%, superando ademais aos datos de empresas españolas que posúen web empresarial (78,2%).

En canto ás redes sociais, máis do 98% das microempresas e máis do 96% da empresas galegas empregan algunha rede social, en ámbolos casos por riba da media estatal.

Gasto en TIC

O gasto total en TIC das empresas galegas acadou os 408 millóns de euros, o que implica un incremento de 44 millóns de euros, especialmente no referente a servizos e consultas relacionadas coas TIC, seguido do gasto en software e do investimento en bens TIC.

Aumento da banda larga móbil e da velocidade de conexión

No 2019 a banda larga móbil experimenta un crecemento significativo en todas as empresas galegas, pero especialmente nas de 0 a 9 empregados, onde aumenta 5 puntos porcentuais (chegando ao 77,2%). Nas de máis persoal supérase o dato nacional nas empresas que teñen 10 ou máis traballadores/as con sede ou actividade en Galicia, con un 86,7% das galegas fronte a un indicador da banda larga móbil en España do 84,1%.

As contratacións de velocidades de acceso á Internet de 100 Mbps ou superiores aumentaron 12,8 puntos porcentuais entre as microempresas (28,1%), e 12,4 puntos nas empresas de 10 ou máis traballadores/as (45,1%).

Big Data e formación

Durante o último ano o uso de Big Data nas empresas galegas de 10 ou máis empregados (10,3%), foi superior ao das empresas españolas (8,3%). Un 75,8% das microempresas emprega software libre para esta análise de Big Data.

Xestións coas Administracións Públicas e Política de seguridade

A interacción das empresas galegas coas Administracións Públicas a través de Internet durante o último ano, supera, á marxe do tamaño da empresa, aos datos a nivel estatal.

No 2019 incrementáronse as medidas de seguridade TIC utilizadas nas empresas, cun crecemento de 9,9 puntos nas de 0 a 9 traballadores e de 7,9 puntos nas empresas de 10 ou máis asalariados/as con sede ou actividade en Galicia.

Todos os informes e documentos do OSIMGA distribúense libremente na Rede baixo licenza Creative commons e están dispoñibles na web do Observatorio: www.osimga.gal.

16/01/202012:45
Mesas con ordenadores dunha aula CeMIT.
Brión

Brión levará a alfabetización dixital á veciñanza durante todo o ano

Concello de Brión vén de anunciar que vai desenvolver, durante todo o ano, cursos de informática básica para contribuír á alfabetización dixital da veciñanza e tirar abaixo fendas tecnolóxicas formativas. Segundo indicou o Goberno local, estes obradoiros levaranse a cabo en canto haxa un mínimo de 8 persoas inscritas e na data que concreten os propios participantes.

A inscrición, polo tanto, estará aberta durante todo o ano na Casa da Cultura, no teléfono 981 50 99 08 ou en empregobrion@gmail.com. O prezo será de 30 euros, cun 50% de desconto para persoas en situación de desemprego. O obxectivo destes cursos é “que o alumnado adquira coñecementos básicos de informática de cara a mellorar a súa empregabilidade”. Así, as persoas que participen aprenderán nocións básicas do manexo dun ordenador e do sistema operativo Windows, dende manexar un procesador de textos ata crear e manexar contas de correo electrónico e navegar por Internet. As clases terán lugar na aula CeMIT de Brión os martes e xoves, en horario de 10:30 a 12:30 horas. A admisión realizarase por orde de inscrición, tendo preferencia as persoas empadroadas en Brión.

16/01/202012:40
Taller de innovación narrativa.
A Coruña

O #LAIC achegará recursos ao ciberactivismo para combater os discursos online do odio

O #LAIC, o laboratorio de experimentación cidadá tecnolóxico-audiovisual impulsado por Coruña Dixital (Concello da Coruña) vén con importantes novidades co arranque de 2020. Sen ir máis lonxe, este mes de febreiro dará acollida a un taller de innovación narrativa para ciberactivistas da man de Ciberespect, o programa da organización non gobernamental Ecos do Sur, dirixido a “combater o discurso de odio (xenófobo, racista, islamófobo, misóxino, aporofóbico, etc,…) en Internet”.

Segundo engade Coruña Dixital, traballarase sobre a base de asumir a dupla vertente das redes sociais: por unha banda son unha canle de difusión, pero, pola outra, poden ser ferramentas para desactivar a información negativa, da crispación e da xenreira. “A cuestión”, explican, “é como aproveitar as potencialidades do entorno dixital para evitar que este discurso excluínte, e mesmo agresivo, se apropie dos espazos dixitais”. Neste laboratorio, que se vai desenvolver os martes 4, 11 e 18 de febreiro no Centro Ágora da Coruña, abordarase esta cuestión desde “unha perspectiva conceptual con desenvolvementos prácticos, nos que as participantes construirán colectivamente novos relatos e deseñarán accións concretas para a comunicación de causas sociais”. O programa a seguir será o seguinte: 

  • Redes sociais, desinformación e ciberactivismo: tecnoloxía da persuasión, Hate Speech, estratexias contra o ciberodio e os rumores, detección de fakes en RRSS e casos prácticos.
  • Innovación narrativa: narrativas discriminatorias (que son e que efectos teñen), como impulsar a transformación social a través de narrativas innovadoras, teoría de marcos mentais e storytelling, estratexias de comunicación dixital aplicadas á difusión de narrativas e xeración de accións colaborativas.
  • Maduración de propostas: formatos innovadores: gamificación, storydoing, mercadotecnia de guerrilla.

O laboratorio de Ciberespect inclúe ademais unha aula virtual para o acompañamento en liña do alumnado nas intervencións de ciberactivismo que desenvolva. Esta actividade, que pode ser de especial interese para persoas relacionadas co ámbito da comunicación e das entidades sociais, ten prazas limitadas.

16/01/202007:55
Competición de robots da Escola de Enxeñaría Industrial.
Vigo

A sexta competición de robots da EE Industrial vén con novidades

Universidade de Vigo deu a coñecer estes días novidades relativas á competición de robots da Escola de Enxeñaría Industrial, que cada ano desde hai seis congrega centos de estudantes. Segundo fixo saber, este 2020 remodelarase a denominación das categorías e incorporaranse outras novas. Desta maneira, a sección WAAL-e (para alumnado de ESO e Bacharelato) pasará a ser BE-ROBOT e a modalidade R2D2 (para estudantes de graos e FP), DeMo-ROBOT. O concurso celebrarase o 24 de abril a partir das 10.30 da mañá en varias recantos da escola do Campus de Vigo. Segundo explicou Juan Pardo, director do centro, nas cinco anteriores edicións participaron máis de 4.000 estudantes da ESO, Bacharelato, FP e universidade de toda Galicia.

Este ano agárdanse cifras semellantes aos dos dous últimos anos, nos que se acadaron os 1.000 participantes e os 171 equipos, o tope permitido, determinado polas limitacións físicas da Escola. O prazo para realizar a inscrición na competición remata o 30 de xaneiro. Xunto ao cambio nas denominacións das categorías de competición, a edición deste ano do concurso introducirá pequenas variacións coas que “se pretende estimular ás e aos concursantes”, como a de “ter que superar cos robots unha pequena rampla, un velódromo mareante no caso da categoría BE-ROBOT ou unha proba de triplo ensaio con illote”, explica o director da escola.

A competición de robots mantén vixente o obxectivo para o que foi creada, que é “espertar o interese dos rapaces e das rapazas polas disciplinas STEM”. En palabras de Juan Pardo, “estamos a vivir nun mundo onde a tecnoloxía é unha realidade que está a cambiar os nosos modos de vida e a transformar os empregos do futuro e isto hai que cultivalo desde as bases do concurso, fomentando o interese pola tecnoloxía”.

16/01/202007:41
Grupo Cigeo da EPS de Enxeñaría da USC.
Lugo

D3Mobile acada financiamento da prestixiosa sociedade internacional ISPRS

proxecto D3Mobile, promovido no Campus de Lugo (Grupo Cigeo), é unha das catro Iniciativas Educativas apoiadas este ano pola Sociedade Internacional de Fotogrametría e Sensores Remotos (ISPRS). En virtude disto, a devandita entidade patrocinará este ano que vén de comezar o campionato científico escolar impulsado pola USC, que consiste, como lembraremos, nun programa para facer que abrolle e se fortaleza o talento das e dos estudantes de ensino medio a través do escaneado 3D de precisión. O certame galego é un dos catro proxectos incluídos na convocatoria máis recente de iniciativas educativas da ISPRS.

Segundo recorda a Universidade de Santiago, a devandita entidade é a sociedade internacional máis antiga no seu eido de actividade, e adícase en boa medida a desenvolver a cooperación entre países para o avance da fotogrametría, a teledetección e as ciencias da información espacial e as súas aplicacións. Está constituída por máis dun centenar de organizacións dun cento de países e conta con financiamento de entidades referenciais do sector como a NASA, Airbus ou Leica Geosystems. O proxecto D3Mobile, que na súa oitava edición (a actual, xa en marcha) conta coa colaboración da Universidade de Florencia, foi seleccionado para o seu financiamento por parte da ISPRS xunto a outras tres iniciativas promovidas polo Instituto Universitario Politécnico de Turín, a francesa Universidade de Aix-Marsella e a Universidade de Enxeñaría Civil e Arquitectura de Beijing. Segundo destaca a Universidade de Santiago, “a inclusión de D3Mobile entre as catro propostas seleccionadas como Iniciativas Educativas da ISPRS converte á USC na primeira universidade española que acada financiamento nesta convocatoria internacional”.

Blog Xente Dixital

Como aumentar a túa visibilidade en Instagram

Ven 30 Nov

Aínda que as redes sociais naceron orixinariamente para relacionarnos entre nós, é un lugar no que se pode sacar moito rédito empresarial se sabemos como explotalas de maneira adecuada para os nosos intereses. Instagram é unha das redes máis populares na actualidade, polo que estar...

LER MAIS

Tres alternativas gratuitas a YouTube para ver contidos orixinais

Mar 06 Nov

Cando falamos de creadores audiovisuais é habitual pensar en directores de cinema ou guionistas que levaron as súas obras a algún gran formato adaptado ao gran público. Pero con Internet o termo de creador audiovisual expandiuse, describindo tamén aos famosos  youtubers, que crean e...

LER MAIS

Un tipo de letra para recordar mellor o que les

Mar 09 Out

Ao ler algo que necesitamos memorizar, é habitual que poñamos o “piloto automático” e acabemos lendo todo sen realmente memorizar nada. É algo que ocorre a miúdo cando a lectura é obrigada e a única solución ata agora era poñer máis interese no que estamos a ler. E dicimos ata agora...

LER MAIS