Primeira entrada da "Guía para entreterte na casa con nen@s".
A situación de confinamento actual na que nos atopamos debido á crise do coronavirus está a incrementar a nosa preocupación sobre como seguir coa formación dos nosos fill@s ademais de buscar alternativas para enriquecer e ocupar o tempo de lecer en familia.
A tecnoloxía e o uso das TIC convértese así nunha ferramenta fundamental para o deseño e planificación do noso día a día en familia, achegando recursos tanto educativos como para desfrutar do tempo libre sen necesidade de saír da casa.
Así pois, para a planificación de ambas cousas debemos ter en conta, nun primeiro intre, o tempo de atención que os nosos nen@s nos van a proporcionar dependendo da súa idade. A continuación amosámosvos unha táboa que vos servirá como referencia á hora de distribuír o tempo para cada tarefa:
Tempo de atención media segundo a idade
Idade |
Tempo atención |
1 ano |
3-5 minutos |
2 anos |
4 a 10 minutos |
3 anos |
6 a 15 minutos |
4 anos |
8 a 20 minutos |
5 anos |
10 a 25 minutos |
6 anos |
Ata 30 minutos |
7 anos |
Ata 35 minutos |
8 anos |
Ata 40 minutos |
9 anos |
Ata 45 minutos |
10 anos |
Ata 50 minutos |
Pode que neste intre, algúns esteades a pensar que o día se vos vai facer moi longo se tedes que deseñar actividades que duren poucos minutos pero, aínda que non está demais ter pensadas varias para realizar ao longo do día, non pasa nada porque cada certo tempo se repita algunha.
Ademais é incluso recomendable que tamén aprendan a aburrirse, posto que isto estimula a creatividade e o autocontrol.
Será de vital importancia ter claro que o noso presente e esta situación excepcional de confinamento fai necesariamente que as nosas rutinas de vida muden e isto pode afectar a todos os membros da familia. Por esta razón unha das opcións que vos propoñemos é a realización dunha xuntanza familiar que nos axude a tomar decisións e acordos conxuntos que faciliten o transcurso dos días.
Nesta reunión falaremos das novas rutinas que imos a formular, podemos incluso propoñer entre todas cales son as mellores, incluso establecer un horario para poder ser conscientes de que toca en cada momento evitando así o descontrol, pero a flexibilidade en todo é fundamental!
A continuación, facilitamos unha listaxe de tarefas a realizar compartido por Unicef, que debería estar presente no noso planning diario:
Ante esta situación na que moitos rapaces e as súas familias pasan máis tempo do habitual na casa é fundamental ir adaptando as rutinas de aprendizaxe, traballo, ocio, tempo libre e descanso.
Así pois, neste contexto é posible que dediquen máis tempo fronte as pantallas polo que a continuación vos propoñemos unhas pautas sinxelas pero eficaces que recolle Unicef, para adaptarnos ao entorno dixital de forma sa e respectuosa:
Algunhas organizacións teñen unha longa experiencia na educación das TIC e ofrecen recursos que vos poden resultar de axuda:
Esperamos que coa información recollida nesta publicación, poidades afrontar esta nova rutina cos vosos fill@s tentando en todo momento transmitir calma e seguridade, así como controlar a exposición á información e ás “fake news” e aproveitar o tempo con eles.