main content

main content

Novas Faite Dixit@l

Queres manterte ao día de todo o que acontece ao teu redor no mundo dixital? Consulta as novidades sobre cursos, actividades, ferramentas, novas aplicacións das TIC, proxectos innovadores...

18/01/201908:23
Cartel do evento.
Carballo

O Concello de Carballo e a Cruz Vermella achegarán as TIC aos maiores

O Concello de Carballo quere que as novas tecnoloxías estean o máis preto posible das persoas maiores, favorecendo unha das principais vertentes do que se coñece como envellecemento activo. Con este obxectivo, en colaboración coa Asemblea Local da Cruz Vermella, o Goberno local vai pór en marcha unha serie de cursos de manexo de teléfonos móbiles en todas as parroquias nas que exista un mínimo de inscricións. O programa de obradoiros comezará o mes que vén. 

Segundo informa o Concello, para tentar abranguer o máximo de territorio e ao meirande número de persoas potencialmente participantes, nos últimos días enviáronse cartas informativas ás asociacións das diferentes parroquias pedindo a súa colaboración, así coma a dos consellos parroquiais, na difusión da iniciativa. Tamén se colocarán carteis nos vindeiros días en todas as parroquias.  A idea é familiarizar á xente maior do termo municipal coas novas ferramentas dixitais, moi indicadas para permitirlles unha mellor comunicación, un contacto máis directo coa xente da súa contorna (e doutras contornas), unha serie de ferramentas útiles para a vida diaria e, sobre todo, unha actividade cognitiva que favoreza o bo estado de saúde. Os cursos responden á alta demanda que experimentan outras actividades semellantes de envellecemento activo e a peticións concretas dos consellos parroquiais.

As persoas interesadas en participar nas actividades formativas de manexo dos teléfonos móbiles poden inscribirse ata o 25 deste mes cumprimentando a ficha que pode descargarse da web do Concello, e que tamén estará dispoñible e poderá entregarse na Casa do Concello e no Pazo da Cultura, así coma nos centros sociais das parroquias.

En función do número e o lugar de residencia dos veciños e veciñas inscritos elaborarase, en coordinación coa Cruz Vermella, o calendario dos cursos en cada parroquia. En cada grupo poderán participar entre 8 e 12 persoas e, segundo explica o Concello, en principio impartiranse 3 sesións de dúas horas de duración cada unha.

18/01/201908:18
Muller usando un portátil.
Santiago de Compostela

O negocio do sector dos contidos dixitais subiu un 16,3%

O Observatorio Nacional das Telecomunicacións e da Sociedade da Información (ONTSI), xestionado pola entidade pública Red.es, vén de publicar o seu máis recente informe sobre o estado de saúde da industria española dos contidos dixitais. No estudo salientan as cifras que moven ao optimismo, aínda que tamén resulta preocupante o feito de que as cifras deste sector suban a costa de facer que as doutras industrias decrezan (por exemplo o sector editorial tradicional). Como dato sobranceiro, atópase o seguinte: o volume de negocio do sector subiu un 16,3% e acadou 11.467 millóns de euros. Tamén medra o número de empresas, o emprego e o investimento, até chegar ás 9.785 compañías, 105.760 persoas e 655 millóns.

Por outra banda, o informe reflicte un importante avance do proceso de dixitalización dos sectores de videoxogos, vídeo e música a nivel mundial, con taxas de transformación cara aos novos métodos de xestión, comunicación, promoción e venda do 88%, 68% e 66%, respectivamente. Sen saírnos do positivo, o estudo mostra un parámetro con datos positivos que levaba anos sen telos (dende 2012): por primeira vez dende hai case oito anos, o investimento en negocio dixital do sector dos contidos creceu, logrando unha cifra de 655 millóns de euros, un 9,2% máis que en 2016.

Videoxogos
Nun plano mis detallado, a industria española dos videoxogos continuou coa súa evolución positiva e alcanzou os 713 millóns de euros, un 15,6% máis que en 2016. Do total de ingresos xerados pola venda de produtos distribuídos a través de medios ou canles dixitais, os xogos para dispositivos móbiles descargables representaron en 2017 o 76,5%.

Música
En canto á música, a súa facturación ascendeu até os 247 millóns de euros, un 50,3% máis que en 2016. A comercialización de música a través de medios dixitais superou con distancia á venda tradicional, chegando a representar case o 61% das vendas de música.

Cinema e vídeo
O 71,5% dos ingresos xerados polo sector do cinema e do vídeo correspondéronse ao negocio dixital (3.443 millóns de euros, un 17,6% máis que en 2016). O informe salienta que un pouco menos da metade da facturación das actividades dixitais do sector do cinema e do vídeo en España concéntrase nas actividades de produción cinematográfica e de vídeo (44,3%).

Audiovisual
Respecto ao sector audiovisual, o observatorio destaca que en España a facturación das actividades de programación e emisión de televisión en 2017 situouse en 3.970 millóns de euros, un 7,7% máis. A televisión terrestre representou o 46,2% dos ingresos (1.836 millóns de euros), crecendo por cuarto ano consecutivo. O volume de negocio da TV IP, con todo, crece a pasos axigantados a partir de 2014. En 2017, esta modalidade xa representou un 32,7% dos ingresos totais do sector da televisión, cunha cifra de 1.298 millóns de euros (un 25,6% máis que o ano anterior).

Publicacións
As actividades dixitais procedentes do sector das publicacións alcanzaron un volume de negocio de 1.260 millóns de euros, un 74,3% máis que en 2016. A edición de xornais pasou a concentrar a maior parte da facturación de negocio dixital do sector das publicacións (42,4%), por diante da edición de libros (33,6%).

18/01/201908:10
Muller usando un smartphone e un portátil.
Santiago de Compostela

Esta semana remata o prazo para presentarmos candidaturas aos Premios TIC Galicia

Clúster TIC pecha esta mesma semana o prazo de presentación de candidaturas para a segunda edición dos premios TIC Galicia, organizado en colaboración con Laconnetwork co obxectivo de mostrar o esforzo das organizacións, institucións e empresas galegas ligadas ao sector das novas tecnoloxías. Segundo explica a organización do certame, as empresas e emprendedores interesados poderán inscribirse até o domingo 20 (inclusive) na páxina web de Laconnetwork. Terán que acreditar o labor levado a cabo durante 2018 nos eidos do deseño, o desenvolvemento e a implantación de procesos ou servizos galegos focalizados na innovación e no uso das TIC.

As nove categorías son: Mellor Startup (adicada a aquelas empresas galegas con menos de dous anos de traxectoria); Mellor Desenvolvemento de Software Libre (que pon o foco naquelas compañías que desenvolveran a mellor solución de programación baixo esta licenza); Mellor Campaña de Marketing Dixital (que recoñece aquelas accións de mercadotecnia dixital que foran lideradas por empresas de medios dixitais galegas); Mellor Empresa Tractora (pensado para aquelas compañías que apostan e confían nas startupsgalegas contratando os seus produtos e servizos); Mellor Iniciativa TIC (que busca aquelas asociacións, institucións e organizacións que axudan na creación, lanzamento e asentamento de empresas e emprendedores); Mellor Innovación (I+D+i) (que distinguirá aqueles organismos, fundacións e asociacións que realizasen os mellores investimentos en innovación en 2018); por último Mellor Internacionalización (que premiará a aquelas empresas galegas que presenten o mellor plan de internacionalización en 2018). 

Ao abeiro das nove modalidades devanditas tamén se inclúen dúas mencións de honra para mostrar o importante labor daquelas persoas e empresas que presenten unha especial implicación co sector TIC galego. Estas son o Premio Lacón Evanxelizador, que se outorgará ás persoas que se impliquen de maneira específica e constante na difusión do sector TIC autonómico e que organizaron con éxito algún dos encontros mensuais Laconnetwork; e o Premio Traxectoria, que recoñece ás persoas que, de maneira recorrente e constante, se impliquen nas TIC galegas. Como dixemos, todas as candidaturas recibidas até o 20 de xaneiro de 2019 serán avaliadas por un comité de especialistas do sector que terá voz e voto para seleccionar os finalistas. Unha vez pechada a fase de pre-selección, os finalistas elixidos das categorías Mellor Startup, Mellor Desenvolvemento de Software Libre, Mellor Campaña de Marketing Dixital, Mellor Innovación (I+D+i) e Mención especial – Premio Lacon Evanxelizador; serán feitos públicos e procederase a unha votación popular onlineque terá un peso do 50% sobre o resultado final, o outro 50% será a valoración do comité de especialistas. As categorías Mellor Iniciativa TIC, Mellor Empresa Tractora, Mellor Internacionalización e a Mención Especial – Premio Traxectoria outorgaranse directamente polo comité de especialistas. 

A gala de entrega dos premios TIC Galicia terá lugar no evento anual Laconnetwork 2019.

18/01/201908:03
Visita dos conselleiros ao polo aeroespacial de Galicia.
Rozas (Lugo)

O polo das Rozas xa ofrece tecnoloxías plenamente operativas e eficaces contra os lumes

polo aeroespacial de Galicia, emprazado nas Rozas (Castro de Rei, Lugo), mostrou este mércores 16 de novembro os avances de dúas tecnoloxías innovadoras para a prevención dun dos grandes dramas do noso medio natural: os incendios. Na cita participaron empresas, investigadores e representantes públicos, entre os que se atopaban o conselleiro de Economía, Francisco Conde, e o conselleiro do Medio Rural, José González, que salientaron o alto nivel de resposta que achega o polo aeroespacial respecto das “necesidades reais da Administración”. Os conselleiros asistiron á demostración do helicóptero non tripulado Lúa e do sistema contra incendios Einforex, impulsados por Babcock. A esta visibilidade cada vez maior dos traballos que se están a realizar nas Rozas (unha visibilidade que espertou xa o interese doutras Comunidades Autónomas) cómpre engadir as probas de simulación do Targus de Indra iniciadas previamente.

Segundo se lembrou na visita dos conselleiros, o sistema Einforex FF (FireFighting) vén da man de Babcock e das empresas Soldatec, Itmati, Coremain, Cinfo, Veoline e Pildo; consistindo nun sistema experto de monitoraxe de frotas aéreas e terrestres que axuda na toma de decisións en operacións de extinción de incendios e fornece de plena operatividade mesmo nas condicións de traballo ou comunicativas máis adversas. A tecnoloxía, que xa foi probada nun operativo real de loita contra o lume en Corrubedo (Ribeira), pode ser manexada integralmente dende un helicóptero de coordinación da Xunta, facilitando en tempo real a súa posición e fornecendo de continuo imaxes e vídeos da operación. A previsión é integrala o antes posible aos dispositivos galegos da loita contra os incendios. Na cita nas Rozas probouse o helicóptero non tripulado Lua, xunto con varios compoñentes que, a xuízo dos conselleiros, “convérteno no único sistema con capacidade de capturar e procesar en tempo real información dixital de vídeos e imaxes tanto no espectro visible como infravermello”. 

Durante a estadía no polo, Conde destacou “o avance do polo aeroespacial de Galicia posto en marcha en 2015” e que, desde entón, “leva mobilizado 50M€ dos 165 previstos coas actuación que están en marcha e programadas, mentres que o programa de I+D promove, até o de agora, 20 proxectos nos que traballan 262 persoas”. Conde fixo fincapé nas boas previsións para o ano entrante. Segundo sinalou, en 2019 o polo das Rozas volverá ter “un papel central”, xa que se destinan 18,1M€ para seguir avanzando e consolidando este proxecto, “a través de iniciativas como o parque industrial, a aceleradora aeronáutica ou o novo espazo formativo de Rozas”.

17/01/201909:54
Cartel do evento.
Ourense

Xornada lúdica para achegar o mundo da programacion informática á mocidade e aos máis pequenos na ESEI de Ourense

  • A actividade, que forma parte da iniciativa global “Hora do Código”, celebrarase o vindeiro sábado 19 nas aulas da ESEI
  • Organizaranse obradoiros gratuítos de programación de videoxogos, animación e impresión en 3D, pilotaxe de drons ou creación de robots nos que rapaces de 6 a 18 anos poderán estar acompañados dos seus pais 

 

O Colexio Profesional de Enxeñaría en Informática de Galicia (CPEIG) e a Escola Superior de Enxeñaría Informática da Universidade de Vigo (ESEI) organizan un conxunto de actividades e talleres dirixidos a nenas e nenos de 6 a 18 anos, enmarcado na iniciativa global “Hora do Código” (HourofCode) promovida pola organización Code.org.

A xornada, totalmente gratuíta, desenvolverase o vindeiro sábado, 19 de xaneiro, nas aulas da ESEI (Edificio Politécnico do Campus de Ourense) en horario de mañá e de tarde (de 9:00 a 19:30 horas), con prazas dispoñibles para uns 300 rapaces que poderán estar acompañados polos seus pais e nais. Ás 11:50 horas celebrarase un acto de presentación da actividade no salón de actos, no que intervirán o presidente do CPEIG, Fernando Suárez, e o director da ESEI, Francisco Rodríguez, e farase un sorteo de regalos entre os participantes. As actividades desenvolveranse coa participación de voluntarios colexiados do CPEIG e de docentes especializados nas TICs no ámbito educativo.

O obxecto da iniciativa é achegar, dunha forma lúdica e divertida, o mundo da programación á rapazada. Ademais, pretende estender os coñecementos de ciencias da computación aos máis pequenos e pequenas para que coñezan os conceptos e o mundo no que viven, unha realidade na que a tecnoloxía está cada día máis presente en todas as facianas, desde o ocio á educación. Pódese consultar a información do evento e facer a inscrición na web http://horadocodigo2019.eventbrite.es/.

O tesoureiro do CPEIG e director da ESEI, Francisco Rodríguez, sinala que esta actividade está deseñada para que a mocidade entenda as bases e fundamentos da programación. “Aínda que os rapaces nun futuro non desenvolvan unha profesión como a enxeñaría informática, a nosa sociedade evoluciona cara unha totalidade de produtos que inclúen software dalgún tipo, e entender as bases da programación fará que comprendan mellor o funcionamento destes elementos e poidan obter todas as vantaxes que ese coñecemento proporciona” –explica. 

Impartiranse en paralelo diversos obradoiros, indicados para as distintas idades, sobre iniciación á programación, iniciación á programación con Scratch, iniciación á programación de dispositivos con Arduino, cine e vídeo en 3D, impresión en 3D, drons, realidade virtual e Nenoos Tech:

  • Iniciación á programación: Sesións dunha hora e media na que os cativos (recomendado entre os 6 e os 10 anos) poden aprender a programar con xogos de Minecraft, Disney, Starwars ou Frozen. As nais e pais poden acompañar os pequenos e tamén aprender. Haberá diversos grupos en distintos horarios.
  • Iniciación á programación con Scratch: Sesións dunha hora e media na que os cativos (recomendado entre os 10 e os 18 anos) poden aprender a programar con Scratch. As nais e pais poden acompañalos e tamén aprender. Haberá diversos grupos en distintos horarios.
  • Iniciación á programación de dispositivos con Arduino: Unha única sesión de 3 horas (recomendado entre os 10 e os 18 anos) poden aprender a programar e controlar pequenos dispositivos con Arduino. As nais e pais poden acompañalos e tamén aprender.
  • Cine e Vídeo en 3D: Creación dun escenario de animación onde as leis da física pódense configurar ao seu gusto. Figuras 3D, iluminación, puntos de vista da cámara, todo isto contrólase empregando Alice 3.0. As nais e pais poden acompañalos e tamén aprender.
  • Coñece a impresión en 3D: Sesións dunha hora (recomendado entre os 6 e os 18 anos) onde se pode ver e aprender como se fan pezas e se traballa con impresoras 3D. As nais e pais poden acompañalos e tamén aprender. Hai dúas sesións en distintos horarios.
  • Coñece os Drons: Sesións dunha hora (recomendado entre os 6 e os 18 anos) onde se pode ver e aprender como funcionan os drons, desde os de xoguete ata drons de traballo profesional. Os nenos poderán voar os drons en modo carreira (versións de drons apto para cativos). As nais e pais poden acompañalos e tamén aprender. Hai varias sesións en distintos horarios.
  • Crea o teu mundo - Realidade Virtual: Sesións de hora e media (recomendado entre os 10 e os 18 anos) onde os participantes poderán crear o seu propio mundo e navegar por el con gafas de realidade virtual. Haberá dúas sesións en distintos horarios.
  • Nenoos Tech: Sesións de corenta e cinco minutos (para participantes entre os 6 e os 9 anos). Este taller combina deseño, construción, matemáticas e ciencias para aprender por medio da robótica e a programación de forma divertida. 

A “Hora do Código” está promovido desde 2013 pola entidade sen ánimo de lucro estadounidense Code.org®. Trátase dun evento internacional que consiste nunha introdución dunha hora de duración ás ciencias da computación, deseñada para mostrar que todo o mundo pode aprender a programar e así comprender os fundamentos básicos desta disciplina. A nivel internacional a iniciativa está apoiada polas grandes compañías tecnolóxicas, como Google, Amazon, Apple, Facebook e Microsoft, e por persoeiros como Bill Gates ou Mark Zuckerberg. 

Code.org é un organismo público sen fins de lucro dedicado a ampliar a participación en Informática. O seu obxectivo é que todos os estudantes teñan a oportunidade de aprender programación.

Blog Xente Dixital

Como aumentar a túa visibilidade en Instagram

Ven 30 Nov

Aínda que as redes sociais naceron orixinariamente para relacionarnos entre nós, é un lugar no que se pode sacar moito rédito empresarial se sabemos como explotalas de maneira adecuada para os nosos intereses. Instagram é unha das redes máis populares na actualidade, polo que estar presente nela é...

LER MAIS

Tres alternativas gratuitas a YouTube para ver contidos orixinais

Mar 06 Nov

Cando falamos de creadores audiovisuais é habitual pensar en directores de cinema ou guionistas que levaron as súas obras a algún gran formato adaptado ao gran público. Pero con Internet o termo de creador audiovisual expandiuse, describindo tamén aos famosos  youtubers, que crean e producen...

LER MAIS

Un tipo de letra para recordar mellor o que les

Mar 09 Out

Ao ler algo que necesitamos memorizar, é habitual que poñamos o “piloto automático” e acabemos lendo todo sen realmente memorizar nada. É algo que ocorre a miúdo cando a lectura é obrigada e a única solución ata agora era poñer máis interese no que estamos a ler. E dicimos ata agora porque un...

LER MAIS