main content

main content

Novas Faite Dixit@l

Queres manterte ao día de todo o que acontece ao teu redor no mundo dixital? Consulta as novidades sobre cursos, actividades, ferramentas, novas aplicacións das TIC, proxectos innovadores...

19/08/201908:25
Reunión de traballo nunha oficina.
Santiago de Compostela

Menos da cuarta parte das PEME forman en TIC aos seus empregados

Coas novas tecnoloxías pasa un pouco como co cambio climático: por moito que se insista na necesidade de transformarnos tecnoloxicamente, por unha banda, e de ser máis sustentables e racionalmente enerxéticos, pola outra, sempre hai persoas, empresas e entidades que, polas razóns que sexan, non poden afrontar os cambios. Segundo un informe da Cámara de Comercio de España, feito a través da súa Comisión de Dixitalización, a porcentaxe de empresas que aposta por capacitarse en innovación é menor do que se pensaba. A día de hoxe, menos do 23% das PEME forman en TIC aos seus empregados. Porén, a taxa varía segundo o número de empregados: canta máis envergadura, máis capacitación dixital. 

Desta maneira, nas firmas nas que traballan entre 10 e 49 empregados a porcentaxe delas que forman aos seus empregados en novas tecnoloxías ascende a un 18,5%; séguenlle as compañías de entre 50 e 249 empregados cun 37,4%. Estas cifras contrastan co 66,1% das grandes empresas que realizan accións de formación especializada en TIC para os seus traballadores. En canto a empresas que tiran proveito de expertas e expertos en ferramentas dixitais, tamén se aprecian diferenzas segundo o tamaño. De 10 a 49 empregados, só o 13,5% dispoñen dalgún empregado TIC, o 41,4% das PEME entre 50 e 249 empregados contan con eles e o 72% das grandes corporacións teñen nos seus cadros de persoal expertos nesta materia.

19/08/201908:19
Cartel da iniciativa.
Tui

Tui e a UVigo formarán aos maiores en novas tecnoloxías

O Concello de Tui ten preparado un completo menú tecnolóxico-histórico-social para a recta final do verán, ao abeiro do Programa de Maiores, Mareas de Coñecemento e Experiencia que impulsan a Concellería de Formación e Emprego e a UVigo. Trátase de tres actividades formativas gratuítas para persoas de máis de 55 anos e a realizar do 23 ao 30 de setembro en horario de tarde. Contará cunha duración de 15 horas de ensino teórico e práctico a cargo de profesorado da Facultade de Ciencias da Educación e da Escola de Enxeñería Industrial de Vigo. As tres actividades xirarán arredor da Historia de Tui, a vida saudable e as novas tecnoloxías da información. 

O primeiro curso, Arte e Historia, celebrarase o luns 23, de 17 a 19 h, cunha sesión divulgativa que abordará a zona monumental, o patrimonio xudeu, os contos e lenda da zona vella, e os pasadizos de canellas. O martes 24, de 16 a 19 h, celebrarase a parte práctica cunha ruta polo conxunto histórico.

O segundo seminario, Saúde, benestar e deporte constará dunha parte teórica o mércores 25 de setembro, de 17 a 19h , sobre a alimentación natural e saúde e unha segunda parte práctica o xoves 26, de 16 a 19 h, que consistirá na realización dunha ruta cardio-saudable pola Senda do Lagartón.

Por último, no terceiro seminario, Tecnoloxía: uso de ferramentas no teléfono móbil,abordarase a configuración de teléfonos móbiles, WhatsApp, Facebook, apps de calendarios de vacinacións e medicacións, aplicacións móbiles de localización de persoas, apps de contaxe de pasos e actividades saudables (calendarios de vacinacións e medicacións, petición de citas médicas, localización de persoas, etc). Será o venres 27 e o luns 30 de setembro combinando parte teórica e práctica.

A parte teórica dos dous primeiros seminarios desenvolverase na aula de San Domingos, e o terceiro seminario na aula CeMIT da Área Panorámica. Ofértanse 50 prazas que se cubrirán por orde de inscrición. Os interesados poden anotarse no Centro Municipal de Formación, de xeito presencial en Guillarei ou por teléfono de luns a venres de 9 a 14h ou no correo electrónico cfo@tui.gal enviando o seu nome e apelidos, enderezo e teléfono de contacto.

19/08/201908:05
Pantallazo da web xustiza.gal.
Santiago de Compostela

Avogados e procuradores poderán descargar desde a sede electrónica xudicial as gravacións das vistas nas que interveñen

  • Este servizo, que se está a probar desde o mes de abril en Lugo e Pontevedra, activarase progresivamente nos restantes órganos xudiciais a partir de setembro
  • Facilita e axiliza o traballo dos profesionais, que evitan ter que acudir ao xulgado para recoller a gravación nun soporte físico
  • O obxectivo é que a sede se consolide como canle única para todas as actuacións, procedementos e servizos en liña do ámbito xudicial
  • Desde hai un ano, os galegos xa poden presentar desde a sede os procedementos monitorios
  • Tamén poden consultar a situación dos expedientes dos que son parte no espazo “a miña carpeta”
  • Ademais, a sede permite comprobar a autenticidade de documentos electrónicos emitidos pola Administración de Xustiza en Galicia e dar de alta apoderamentos de xeito electrónico

Avogados e procuradores poderán descargar as gravacións das vistas das que son parte a través da sede electrónica xudicial. É unha das novas funcionalidades da sede, que se vén probando desde o pasado mes de abril en xulgados de Lugo e Pontevedra. Tras esta fase de probas, a previsión é habilitar o servizo para o resto dos xulgados galegos, de forma progresiva, a partir do mes de setembro.

O acceso ás gravacións das vistas está restrinxida aos profesionais que interveñen neses procedementos e que poderán descargalas identificándose con certificados dixitais compatibles coa sede electrónica xudicial e cun sistema de códigos facilitado polo órgano xudicial no que ten lugar o procedemento. A posta en marcha deste novo servizo online evita aos profesionais ter que acudir ao xulgado para recoller a gravación nun soporte físico. Cómpre destacar, que nos primeiros seis meses do ano realizáronse preto de 46.000 gravacións de vistas nos xulgados galegos

Preto de 800 monitorios online

A sede electrónica xudicial entrou en funcionamento a finais de 2016 e desde entón foi incrementando os servizos dispoñibles co obxectivo de consolidarse como canle única para todas as actuacións, procedementos e servizos en liña do ámbito xudicial.

Unha das últimas funcionalidades habilitadas foi a presentación dos procedementos monitorios, unha fórmula xudicial para reclamar impagos, que non precisa da intervención dun avogado ou dun procurador. No que levamos de ano, xa se presentaron preto de 800 escritos en liña. 

Ademais, a través de https://sede.xustiza.gal os cidadáns tamén poden facer un seguimento do procedemento e consultar os expedientes xudiciais dos que son parte través do espazo “a miña carpeta”.

Na sede tamén se pode comprobar a autenticidade e integridade de documentos electrónicos emitidos pola Administración de Xustiza en Galicia, e dar de alta un aproderamento de xeito electrónico ou rexistrar un apoderamento apud acta. O obxectivo é que a sede se consolide como canle única para todas as actuacións, procedementos e servizos do ámbito xudicial.

Cómpre lembrar que a sede está accesible tamén a través do portal xustiza.gal, no que están dispoñibles a axenda de sinalamentos de vistas, o calendario de gardas, a calculadora de taxas xudiciais ou o censo de letrados 

Plan Senda

A posta en marcha da sede xudicial electrónica foi un dos fitos previstos previstos no Plan Senda 2020, que está a desenvolver a Axencia para a Modernización Tecnolóxica de Galicia (Amtega) en colaboración coa Vicepresidencia e Consellería de Presidencia, Administracións Públicas e Xustiza e os profesionais do eido xudicial. 

Cun orzamento de máis 26,6 millóns de euros, o Plan Senda 2020 é a estratexia para consolidar o traballo previo realizado no Plan Senda 2014 e que sentou as bases do Expediente Xudicial Electrónico en Galicia, onde están en marcha todas as pezas que permitirán unha xustiza integramente dixital.

14/08/201908:29
Dron voando.
Santiago de Compostela

O Instituto Tecnolóxico de Galicia convértese en obradoiro de servizos avanzados para drons

Instituto Tecnolóxico de Galicia, o ITG, vén de pór en marcha unha infraestrutura tecnolóxica de alto valor engadido para o fornecemento de servizos avanzados de UAV (vehículos aéreos non tripulados, polas súas siglas en inglés), servizos propios ou alleos en colaboración con entidades e empresas. Trátase de UAVLab, laboratorio-obradoiro de experimentación e desenvolvemento cuxo obxectivo, en última instancia, é impulsar a competitividade e a innovación do sector na nosa terra. A Axencia Galega de Innovación (GAIN), a través de fondos europeos FEDER, co-financiou a materialización do proxecto. 

En concreto, UAVlab achega melloras ao ámbito dron nun amplo abano de vertentes: procesado de imaxe e análise de datos; deseño e desenvolvemento de sistemas de mantemento previsor para operacións autónomas de drons; creación de aplicacións para o segmento terra (GCS, móbil, PC), autopilotos e outros sistemas necesarios; servizos avanzados para o deseño e integración de hardware de control de voo e, en xeral, posta a punto de sistemas aéreos non tripulados, mediante infraestrutura avanzada de previsión meteorolóxica de precisión e en tempo real, sistemas de posicionamento preciso, etc.

Iniciada en 2018, a infraestrutura de UAVlab foi empregada con éxito en proxectos con clientes e colaboradores estratéxicos do Instituto Tecnolóxico de Galicia. O pasado mes de xullo, UAVLab habilitouse para ensaios pioneiros en campo liderados por Enaire e Everis. O proxecto, dende o seu inicio a finais de 2018, empregouse noutros proxectos de I+D do ITG, con empresas como Indra, SDLE ou a galega Balidea Consulting. Segundo informa o instituto coruñés, o plan de explotación contempla un medre no volume de servizos avanzados, propios ou en colaboración con empresas e entidades, en paralelo co desenvolvemento do mercado de aplicacións baseadas en drons. O director xeral de ITG, Carlos Calvo, salienta o que representa o proxecto para un sector en clara proxección: “A entrada en vigor da nova lexislación para vehículos aéreos non tripulados supón un chimpo cualitativo no tipo de traballos que se poden levar a cabo; de feito, espérase que este ano se disparen traballos como a vixilancia nocturna ou servizos en zonas poboadas”. Segundo advirte, malia que está pendente un meirande regulamento da oferta e a demanda (hai un exceso de operadores cualificados para traballos sinxelos mentres que as tarefas de maior complexidade comezan a demandarse máis), os alicerces para o despegue definitivo do mercado están sentados. 

ITG, referente

No ámbito dos drons, o ITG salientou o seu papel de “pioneiro” ao ser o primeiro centro tecnolóxico en Galicia recoñecido por a AESA como operador nacional de UAV con control remoto (RPA). Amais, o instituto é colaborador da Xunta de Galicia na Civil UAVs Initiative, a iniciativa autonómica para crear un polo de referencia internacional no ámbito aeroespacial en Galicia, no que o ITG co-impulsa a unidade mixta Fastfly, centrada en dotar os vehículos aéreos non tripulados de maior autonomía respecto da ofrecida polas solucións comerciais actuais, “o que permite voar ao aparello en escenarios civís onde as distancias son maiores e onde as operacións son máis complexas e/ou repetitivas”, informa o centro coruñés de I+D.

14/08/201908:10
Concello de Ferrol.
Ferrol

O Concello de Ferrol adherirase á historia social única electrónica

O Concello de Ferrol adherirase á Historia Social Única Electrónica, a HSUE, impulsada na nosa terra pola Xunta (axencia AMTEGA, Política Social) e a FEGAMP a través dun convenio de colaboración tecnolóxica no que entran en xogo, activamente, os concellos. Así o comunicou este mes de agosto a Concellería de Benestar Social que dirixe Eva Martínez Montero, salientando que a HSUE é un sistema que reúne toda a información dispoñible sobre os usuarios dos servizos sociais, polo que se trata “dunha ferramenta que axilizará e mellorará o traballo do persoal técnico”, segundo lembrou a edil.

A concelleira insistiu en que a adhesión será “moi importante para a optimización desta área municipal”, que en Ferrol, dixo, “levaba tempo bloqueada”. Amais, engadiu que se trata do “primeiro paso cara unha modernización necesaria na prestación dun servizo esencial, como é o vencellado ao benestar social”, polo que había que sacalo adiante “canto antes”. A Historia Social Única Electrónica, que se estenderá no 2020 aos dispositivos móbiles (como axuda na atención ás persoas maiores, familias e coidadores), é unha iniciativa abeirada aos procesos de afianzamento da eAdministración que contribúe a axilizar a tramitación dos servizos e prestacións e a proporcionar unha atención máis personalizada. Actualmente, a plataforma está dispoñible para os traballadores sociais de máis de 250 municipios e concentra as historias sociais en formato electrónico de máis de 650.000 cidadáns.

Blog Xente Dixital

Como aumentar a túa visibilidade en Instagram

Ven 30 Nov

Aínda que as redes sociais naceron orixinariamente para relacionarnos entre nós, é un lugar no que se pode sacar moito rédito empresarial se sabemos como explotalas de maneira adecuada para os nosos intereses. Instagram é unha das redes máis populares na actualidade, polo que estar presente nela é...

LER MAIS

Tres alternativas gratuitas a YouTube para ver contidos orixinais

Mar 06 Nov

Cando falamos de creadores audiovisuais é habitual pensar en directores de cinema ou guionistas que levaron as súas obras a algún gran formato adaptado ao gran público. Pero con Internet o termo de creador audiovisual expandiuse, describindo tamén aos famosos  youtubers, que crean e producen...

LER MAIS

Un tipo de letra para recordar mellor o que les

Mar 09 Out

Ao ler algo que necesitamos memorizar, é habitual que poñamos o “piloto automático” e acabemos lendo todo sen realmente memorizar nada. É algo que ocorre a miúdo cando a lectura é obrigada e a única solución ata agora era poñer máis interese no que estamos a ler. E dicimos ata agora porque un...

LER MAIS