Terceira entrada da Guía para maiores “Aproveita o tempo na casa coa tecnoloxía“.
A situación excepcional provocada pola pandemia do coronavirus e a obriga de permanecer illados acentúan a situación de soidade e desconexión social de moitas persoas.
A diminución de actividades e rutinas cotiás, a baixada de estimulación sensorial e a diminución do contacto social poden alterar significativamente o estado de ánimo polo que é aconsellable unha boa xestión da sensación de soidade ou preocupación.
A tecnoloxía xoga un papel fundamental para manternos conectad@s os uns cos outros achegando aos nosos fogares multitude de medios para mitigar o tempo de lecer e enriquecelo.
Estar informad@s é importante pero debes evitar a exposición excesiva á información sobre o COVID-19, elixindo sempre medios de comunicación contrastados e reservar momentos do día concretos para facelo posto que é preciso desconectar deste tipo de noticias.
Ler a prensa por internet a través dos medios dixitais ao noso alcance (móbil, tablet ou ordenador) así como dirixirnos a fontes oficiais para obter material informativo relativo á pandemia é vital para consumir información veraz e actualizada.
Así pois, a través da páxina web do Ministerio de Sanidade ou do Sergas poderás atopar información para a cidadanía sobre esta enfermidade en continua revisión e actualización como:
Outros exemplos son:
A programación dos medios de comunicación foise modificando segundo as necesidades actuais da sociedade. Así, os medios audiovisuais públicos autonómicos puxeron en marcha diversas medidas e campañas dirixidas a axudar á poboación máis lonxeva nestes tempos.
Entre estas iniciativas atópase a adaptación da súa grella de programación ao público sénior, incluíndo novos espazos dirixidos a eles e as súas necesidades, así como a ampliación da dedicación en programas de entretemento e informativos xa existentes.
Neste senso a CRTVG a través da súa canle TVG leva a cabo unha serie de iniciativas co obxectivo de entreter e informar como son:
Para aqueles que navegan por internet, é un bo momento para entrar en contacto con comunidades virtuais onde compartir intereses con outras persoas maiores e voluntari@s.
Os canais de sociabilización cobran tamén especial importancia nesta situación sendo vital o contacto diario con familiares e amizades a través de redes sociais como Facebook ou Instagram, videochamadas a través de ferramentas como Skype ou a través de mensaxería instantánea como WhatsApp.
O uso das TIC e da robótica social son alternativas atractivas de entretemento e estimulación cognitiva. Os xogos cos que exercitar a memoria e outras habilidades mentais así como as plataformas multimedia para ver películas e series en directo ou mesmo obras de teatro.
Ler, escoitar música ou ver vídeos a través de internet tamén che poden axudar a pasar mellor o tempo de lecer e enriquecernos culturalmente a través do móbil ou tablet.
Este momento tamén pode ser indicado para aprender a facer cousas novas a través da rede, por exemplo, apuntándose a algún curso.
Así mesmo, as aulas CeMIT continúan ou están preparando a súa programación e atenden á cidadanía a través dunha tradicional chamada telefónica para os alumnos e alumnas con menos coñecementos, ata o emprego do WhatsApp, o correo electrónico, o Facebook ou o uso de aplicacións para facer videoconferencias como Jitsi Meet.
Os usuarios/as da Rede tamén teñen a súa disposición a plataforma de teleformación EMA que conta cun amplo catálogo de cursos para poder continuar formándose no eido dixital sen saír da casa. Os cursos están catalogados desde un nivel máis básico, como o uso da tableta, o aproveitamento do smartphone, as redes sociais, ata o uso da administración electrónica, operacións dixitais, o tratado de imaxes e vídeos, etc. Para acceder a estes recursos tan só é preciso darse de alta en CeMIT a través da seguinte ligazón.
A Federación Gallega de Asociaciones Universitarias Séniors (FEGAUS), conta cunha plataforma para poder formarse a través de seminarios en liña multitemáticos que axudan a adquirir novos coñecementos e habilidades para incluír a tecnoloxía na vida diaria. Algúns exemplos son:
En resumo, o uso da tecnoloxía na vida diaria das persoas maiores ofrécelles a posibilidade de reunir e compartir información, establecer relacións sociais e compartir opinións, colaborar e atender necesidades, formarse e en definitiva, enriquecer o lecer cunha gran oferta cultural.