Uns alumnos de 15 centros educativos de Galicia cursan por primeira vez este ano o Stembach, o Bacharelato de excelencia en Ciencias e Tecnoloxía posto en marcha pola Consellería de Educación, Universidade e Formación Profesional como unha iniciativa pioneira ao abeiro da Estratexia Galega para a Educación Dixital, Edudixital 2020.
O Diario Oficial de Galicia publica hoxe a resolución definitiva dos centros seleccionados, a razón de 6 na provincia da Coruña, que aglutinan 80 alumnos; 3 en Lugo, con 37 alumnos; 1 en Ourense, con 19 alumnos; e 4 na provincia de Pontevedra, que suman 63 alumnos:
Nome do centro |
Concello
|
Provincia
|
---|---|---|
CPR Plurilingüe Compañía de María |
A Coruña |
A Coruña |
IES Agra do Orzán |
A Coruña |
A Coruña |
IES Sofía Casanova |
Ferrol |
A Coruña |
IES Plurilingüe Rosalía de Castro |
Santiago de Compostela |
A Coruña |
IES Arcebispo Xelmírez II |
Santiago de Compostela |
A Coruña |
IES María Casares |
Oleiros |
A Coruña |
IES Lucus Augusti |
Lugo |
Lugo |
IES Nosa Sra. Dos Ollos Grandes |
Lugo |
Lugo |
IES Francisco Daviña Rey |
Monforte de Lemos |
Lugo |
IES Eduardo Blanco Amor |
Ourense |
Ourense |
IES Ramón Cabanillas |
Cambados |
Pontevedra |
IES Ramón Mª Aller Uloa |
Lalín |
Pontevedra |
IES Plurilingüe A Paralaia |
Moaña |
Pontevedra |
IES República Oriental de Uruguay |
Vigo |
Pontevedra |
IES A Sangriña |
A Guarda |
Pontevedra |
O alumnado que curse este bacharelato, -ben sexa na modalidade de Humanidades ou na de Ciencias-, no segundo ano deberá desenvolver un proxecto de investigación individual ou colectivo con posterior defensa pública. Este proxecto, similar ao traballo de fin de grao, será co-dirixido por un docente dun departamento universitario ou dun centro de investigación de prestixio do Sistema Universitario de Galicia (SUG), e será titorizado polos profesores que impartan a materia de afondamento STEM.
Así mesmo cursará unha materia extracurricular semanal, de dúas ou tres horas, de afondamento relacionada co ámbito de materias STEM e cunha orientación ao traballo na mellora das competencias comunicativas e dixitais. Esta materia será a mesma nos dous cursos coa correspondente secuenciación curricular.
O bacharelato complétase con actividades de formación -organizadas polo centro en colaboración con universidades, entidades ou organismos investigadores, ou con persoas investigadoras de recoñecida competencia- como conferencias, obradoiros ou proxectos.
Ao final da etapa, e tras a avaliación positiva tanto da materia de afondamento STEM extracurricular como da defensa do proxecto de investigación, o alumnado recibirá unha certificación acreditativa da dirección do centro de que realizou os estudos correspondentes a este programa.
O obxectivo deste bacharelato é promover a vocación do alumnado cara a investigación científica e tecnolóxica, mediante unha metodoloxía que lle facilite a incorporación e adaptación á ensinanza universitaria, e tendo en conta a perspectiva de xénero. Ademais, favorécese unha mentalidade científica, rigorosa, ordenada e crítica; así como o desenvolvemento da creatividade, do sentido da iniciativa ou do emprendemento e da resolución de problemas.