O delegado da Xunta na Coruña, Gonzalo Trenor, visitou, esta mañá, acompañado pola directora-xerente de Aspace Coruña, Sonia Ruiz, unha das actividades do programa Talentos Inclusivos, que se está levando cabo grazas á colaboración da Consellería de Educación, Cultura e Universidade, Aspace (asociación de padres de persoas con parálise cerebral) e a Universidade da Coruña a través do CITIC (Centro de Investigación en Tecnoloxías da Información e as Comunicacións). O obxectivo deste programa é espertar vocacións STEM entre os mozos e dar a coñecer a realidade da discapacidade a través de equipos colaborativos de traballo para resolver retos tecnolóxicos expostos por persoas con parálise cerebral.
A actividade celebrada esta mañá en Sada consistiu no reto de manexar un dron programado cun microbit para que o poidan empregar as persoas con parálise cerebral coa man e coa cabeza. Trenor informou que neste programa participan 75 persoas nos equipos colaborativos entre persoas con parálise cerebral, mozas e mozos e profesorado, 30 profesores da UDC, institutos e centros de Formación Profesional e estanse a levar a cabo 45 retos tecnolóxicos propostos por ASPACE.
Os retos encádranse en 5 apartados: produtos de apoio e impresión 3D, control do entorno do fogar, rehablitación, acceso ao ordenador, ao móbil e aos sistemas de comunicación e ocio.
Os centros educativos participantes son: IES Miraflores de Oleiros; colexio Calasanz PP Escolapios, CPR Salesianos San Juan Bosco; IES David Buján de Cambre; IES As Mariñas de Betanzos; IES Terra Trasancos de Narón, IES Ortigueira e IES Sofía Casanova de Ferrol.
O representante do Goberno autonómico incidiu en que todas estas actividades pretenden facilitar a vida diaria ás persoas con parálise cerebral e potenciar o seu rol como actores proactivos no futuro. Ademais, engadiu búscase favorecer explorar e experimentar con tecnoloxías innovadoras, detectando as necesidades identificadas durante os diferentes retos e o impacto psicosocial da solución tecnolóxica na vida diaria dos participantes.